Dit abonnement er suspenderet pga. manglende betaling. Betal venligst din faktura, som du finder her.

Opret gratis profil

Renault

Renault Logo Renault traktor Renault lastbil

Renault traktorer

Efter afslutningen af ​​første verdenskrig brugte Renault-virksomheden sin erfaring med pansrede tanke til at udtænke landbrugskøretøjer. Renaults afdeling 14 (ansvarlig for FT-tanken) udviklede virksomhedens første traktor, Type GP, som blev drevet af en motor svarende til FT-en (en fircylinder). De mest markante forskelle mellem den nye traktor og FT var frontmotorens design og den reducerede vægt. Traktorerne blev samlet i Renaults Billancourt-fabrik siden 11. november 1918 på de samme produktionslinjer som tanks og testet på Louis Renaults gård i Herqueville.

Type HO introduceret i 1921 erstattede bælterne med mere konventionelle hjul. I 1926 introducerede Renault Type PE, som blev omfattende revideret i forhold til sine forgængere, der indbyggede en ny motor med reduceret forbrug. I 1933 blev modellen den første Fransk-producerede gummihjulstraktor. Virksomheden begyndte også at udvikle versioner til specifikke markeder som vinmarker. Med det formål at reducere brændstofomkostningerne introducerede den sin første dieselmotor, Type VI, i 1932. I 1938 producerede Renault omkring 40 traktorer om måneden og var den største franske producent.

I 1920 grundlagde Renault Le Mans ingeniørcenter. Kort efter blev planerne om at flytte produktionen af ​​landbrugsmaskiner til det nye sted afsløret. Den nye fabrik blev imidlertid indviet i 1940, og produktionen blev standset på grund af 2. verdenskrig. Efter krigen og nationaliseringen genoptog Le Mans-anlægget produktionen. Placeringen blev opdelt i en støbesektion, et mekanisk dele (forsyner fabrikkerne med Flins og Billancourt), et maler-afsnit og en traktorfremstillingssektion. På det tidspunkt var Le Mans den tredje største Renault operation i Frankrig efter Billancourt og Cléon. De følgende år kom D, N, E og Super model serien.

I 1956 standardiserede Renault Agriculture den orange farve til sine modeller. I 1950 var Renault den største traktorproducent i Frankrig og producerede 8.549 enheder, 58% af landets samlede produktion. I 1961 introducerede Renault 385-modellen med en 12-gear gear. Bortset fra sine egne motorer brugte Renault enheder MWM og Perkins.

I 1960'erne producerede den One-Sixty Diesel til Allis-Chalmers. I 1968 introducerede virksomheden sin første firehjulstræksmodel. I 1972 samarbejdede Renault med Carraro og solgte nogle modeller af dette firma med Renault-badge. I løbet af 1970'erne og 1980'erne solgte det også modeller fra Mitsubishi. På SIMA-udstillingen i 1981 afslørede Renault Agriculture TX-serien med komfortelementer designet i samarbejde med Renaults bilafdeling. De sidste Renault-traktorer havde gamle gudernavne.

Fra slutningen af ​​1993 til 1998 havde Renault Agriculture og John Deere en partnerskabsaftale, hvorved førstnævnte modtog John Deere-motorer fremstillet på Saran-fabrikken, og til gengæld forsynede det John Deere med traktorer, der blev markedsført som 3000-serien. I 1994 dannede Renault Agriculture og Massey Ferguson et strategisk partnerskab, som en del af dem oprettede et lige ejet joint venture kaldet Groupement International de Mécanique Agricole (GIMA) på et anlæg beliggende ved siden af ​​Masseys Beauvais-fabrik med det formål at fremstille transaksler og relaterede komponenter. I 1995 aftalte Renault Agriculture at markedsføre produkter fra den britiske producent af landbrugsmaskiner gennem sit forhandlernetværk i Frankrig.

I 1997 tog virksomheden en 16,6% andel af Rovigo-baserede Agritalia, en producent af frugtplantatstraktorer til forskellige klienter. I 2000 købte det en andel i den indiske producent International Tractors (ejeren af ​​Sonalika-markeringen) og dannede et Sonalika-Renault-joint venture. I 2003 solgte Renault en del af 51% i Renault Agriculture landbrugs traktorfremstillingsanlæg til Claas.

I 2006 øgede Claas sit ejerskab til 80% og tog i 2008 fuld kontrol og omdøbte den til Claas Tractor. I 2005 blev Renault-markeringen udfaset, og alle traktormodeller produceret i Le Mans blev mærket som Claas.

Renault trucks

I lyset af sin unikke historie tager Renault Trucks’ udvikling nu fart på alverdens veje. Renault Trucks har en stolt historie. Denne historie fortæller, at Renault Trucks i dag og fremover ikke alene vil være en engageret bilproducent i kundernes og vejtransportens tjeneste, men også vil sigte mod at styrke prestigen i en branche, som spiller en central rolle i vores samfund. Fra 1894, hvor Marius Berliet udviklede og fremstillede en encylindret motor og konstruerede sit første benzindrevne køretøj, til i dag hvor Renault har overtaget en mere end 100 år gammel, enestående arv.

I år 2001 blev Renault V.I. en del af Volvo koncernen og i år 2002 blev brandet “Renault Trucks” introduceret.

Der er masser af Renault maskiner fra hele Europa til salg på Maskinbladet. Herunder har vi samlet en oversigt over de Renault maskiner, der er til salg lige nu. Du kan også bruge søgeformularen, hvis du ønsker at søge blandt alle de andre maskiner der annonceres på Maskinbladet.

Kategorivalg
Mærke og model
Datafiltre
Pris:
Årgang:
Maskintype
Oprettet indenfor
Annoncetype
Forhandler hjemland
Gem søgning
Gem søgning

Søgeresultat

Gem søgning
Gem søgning
Alle priser er ekskl. moms
Viser 1 - 24 resultater af 100
reklame