Den nye Manitou MLT 840 er bygget til landbruget, og det indebærer blandt andet, at læsseren er med en transmission, som gør den hurtig, når der skal læsses og stærk, når der skal trækkes en tung halmvogn.

Den er rød, som en Manitou skal være, men med sin nye kabine og anderledes design adskiller den nye MLT 840 sig markant fra de tidligere modeller. Kabinen er et kapitel for sig og er blandt andet udstyret med en stor dør og ikke en todelt dør, som det ellers er kutyme på en teleskoplæsser. Det vil brugere, som har vænnet sig til at køre med den øverste halvdel af døren åbent, sikkert brokke sig over, og de vil helt sikkert ikke bryde sig om kontakten i døren, som forhindrer, at der kan køres med læsseren, når døren står åben.

Men personligt synes jeg rigtig godt om løsningen, for med en velfungerende aircondition er der absolut intet belæg for at køre med åbne døre og vinduer. Den lukkede dør vil ligeledes minimere risikoen for, at førerkabinen fyldes med skidt og møg. Desuden eliminerer det risikoen for, at hele kabinen bliver gennemblødt af en regnbyge, når en chauffør har glemt at lukke døren.

Bliv abonnent og læs hele artiklen

Prøv vores introduktionstilbud for kun 1 kr. første måned og få adgang til alle artikler på Maskinbladet.dk
Få adgang nu
Allerede abonnent?
Opsig når du vil til udgangen af indeværende abonnementsperiode.
Tilbuddet gælder kun, hvis du ikke tidligere har abonneret på Maskinbladet.dk.