Lyt til artiklen:

Case IH sætter helt ny kabine på Optum-serie

00:00
Hastighed: ???x
01:57

I 2015 blev Optum-serien præsenteret for rent effektiv-mæssigt, at lukke hullet mellem Puma- og Magnum-serien. Nu, seks år senere, kommender næste Optum-generation med tilnavnet Optum AFS Connect.

De klart største ændringer på den nye Optum-generation finder vi i kabinen, for kabinen er faktisk nyudviklet, som blandt andet betyder mere plads omkring chaufføren med blandt andet integeret køleskab under passagersædet, nyt højre armlæn, som vi kender det fra Magnum-serien, ligesom terminalen forenden af højre armlæn ligeledes er den nye AFS 1200 terminal, som vi allerede har skiftet bekendtskab med i den nye Magnum generation.

Artiklen fortsætter efter annoncen

rich-media-2
Der er 11 procent mere glasareal i den nye Optum-kabine og volumen i kabinen er øget med 7,5 procent, ifølge Case IH. Foto: Case IH.

Case IH fortæller, at der er 11 procent mere glas i den nye kabine sammenlignet med tidligere, og volumen i kabinen er øget med 7,5 procent..

Under passagersædet er der kommet et kølerum med plads til to 2,5 liters flasker og en madkasse, fortæller Case IH. Derudover er der en fjernbetjening, så det er muligt at låse døren som vi kender det fra bilernes verden, ligesom traktoren startes og stoppes med en trykknap.

rich-media-3
Det nye højer armlæn er som vi kender det fra den nye Magnum-generation, og det samme gælder AFS 1200 terminalen. Foto: Case IH.

Frontliften på den nye Optum-generation løfter næsten 1,5 ton mere end den forrige, og dermed er vi oppe på en løftekapacitet på seks ton. Liften i bag har en maksimal kapacitet på 11 ton, hvilket er 700 kg mere end den tidligere Optum-generation. Bagpå traktoren er der desuden kommet nye hydraulikventiler, hvilket blandt andet betyder, at der er kommet trykudligning til hvert udtag.

rich-media-4
Den nye hydraulikventil-blok på Optum-generationen har blandt andet fået trykudligning til hvert udtag-par. Foto: Case IH.

Desuden er den nye Optum-generation opdateret til de nyeste emissionskrav i motorrummet, hvilket blandt andet betyder, at service-intervallet ligger på 750 timer for motorolie og filter.

Yderligere oplysninger om den nye Optum-generation er stadig ikke sluppet ud, men vi holder jer opdateret, så snart vi ved mere.