Lyt til artiklen:

Arla vil fordoble omsætningen på online-handel

00:00
Hastighed: ???x
02:01

Arla satser nu benhårdt på at blive Europamester i at sælge mejeriprodukter på nettet.

Inden 2025 skal omsætningen på salg online fordobles til 600 millioner euro.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Det skriver Arla i en pressemeddelelse.

Arla har valgt allerede nu at øge investeringerne i sin online tilstedeværelse samt øge antallet af medarbejdere på tværs af salgs- og marketingorganisationen i Storbritannien, Danmark, Sverige, Tyskland, Holland og Finland, står der i pressemeddelelsen.

- Vi har et klart mål om at blive førende inden for onlinesalg af mejeriprodukter i Europa og fortsat være vores kunders foretrukne partner. Før COVID-19-krisen var online-handlen i fremgang i Europa, og vi var ved at forberede os på den tekniske del sammen med vores kunder. Den globale COVID-19krise ændrede vores købsadfærd markant i retning af onlinekanaler, og dette skift gør det muligt at fremskynde vores e-handelsambitioner og innovationspipelinen. Arbejdet er allerede godt i gang, siger Executive Vice President og CCO for Arla Europe, Peter Giørtz Carlsen. 

Nu hvor anden bølge af Covid-19-krisen igen begrænser den fri bevægelighed i hele verden, er online-indkøb af dagligvarer, herunder friske fødevarer som mejeriprodukter, ved at udvikle sig til en blivende ændring af forbrugernes adfærd, skriver Arla.

- Vi ved, at forbrugerne stadig gerne vil have mulighed for at vælge sunde og bæredygtige fødevarer som mejeriprodukter, når de handler online. Derfor ønsker vi at maksimere vores tilgængelighed og synlighed online hos vores kunder. Med vores nye ambitiøse strategi og øgede investeringer øger vi vores onlinetilstedeværelse og vil kunne levere velkendte mejeriprodukter til europæiske forbrugere via mange forskellige platforme," siger Executive Vice President og CCO for Arla Europe, Peter Giørtz Carlsen.