Valsemøllen, der sælger mel, frø og kerner, havde et fremragende regnskabsår i 2019, og det skyldes ifølge virksomheden at at de er gået tilbage til deres oprindelige navn. Et navn, der allerede er kendt i produkter til bagere og foodservicekunder. Det skriver Food Supply i en artikel.

- Med vores navneskifte fra Finax til Valsemøllen i detailhandlen er vi lykkedes med at slå igennem med budskabet om, at vi er en dansk mølle med danske produkter. Vi har kun fået positive reaktioner på navneskiftet, som giver mere gennemsigtighed for både forbrugere og professionelle, siger Valsemøllens administrerende direktør, Niels Brinch-Nielsen til Food Supply.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Valsemøllen kom ud med med rekorder på både top- og bundlinje i 2019, hvor omsætningen steg fra 565 millioner kroner i 2018 til 628 millioner, og resultatet før skat gik fra 17 til 27 millioner kroner. Den store fremgang på bundlinjen skyldes dog, at Valsemøllen i 2018 havde et enkelt års resultatdyk på baggrund af en katastrofal kornhøst.

Niels Brinch-Nielsen oplyser samtidig, at en øget eksport af økologiske havreprodukter har været med til at give medvind i 2019