John Deere har netop offentligtgjort regnskabet for 2. kvartal. Deere & Companys har et skævt regnskabsår og dermed skæv kvartalsindeling.

Deere & Companys omsætning for 2. kvartal 2020 faldt med 18 procent fra 11,284 milliarder dollar i 2019 til 9,253 millarder i 2020. 

Artiklen fortsætter efter annoncen

Regnskabet viser også et fald i overskuddet, der faldt fra 1,135 millarder dollar i andet kvartal 2019 til 665,8 milliarder dollar i andet kvartal 2020.

Ifølge John Deeres topchef, John C. May, er coronakrisen hovedårsagen til, at resultatet er lavere end håbet. 

- John Deeres vigtigste prioritet i konfrontering af coronaviruskrisen har været at beskytte medarbejdernes sundhed og velvære og samtidig opfylde dens forpligtelse som en vigtig forretning, der betjener kunder over hele verden, udtaler John C. May, formand og administrerende direktør i John Deere selskabet.

- Vi har haft god succes på disse områder takket være de proaktive forholdsregler, vi har truffet for at holde medarbejderne i sikkerhed og vores produktionsfaciliteter og distributionscentre i drift. Samtidig har virksomheden nået vores lokale samfund til at hjælpe dem i behov som et resultat af pandemien. Deere og dets ansatte har ydet generøs støtte til fødevarebanker i området og andre organisationer, der tilbyder hjælp i denne vanskelige tid. 

Optimisme

På trods af nedgangen er der optimisme at finde hos topchefen.

Artiklen fortsætter efter annoncen

- Jeg vil gerne udtrykke min påskønnelse til de tusinder af John Deere-medarbejdere, forhandlere og leverandører, der har arbejdet utrætteligt for at holde vores aktiviteter i sikkerhed og vores kunder i gang i denne udfordrende periode, sagde John C. May.

- Deere er kendt for at udvikle stærke relationer med en række interessenter, som viser sig ekstremt værdifulde i svære tider. Vi er fortsat forpligtet til at tilbyde en komplet pakke avancerede digitale værktøjer, der giver vores kunder unikke evner og hjælper dem med at udføre deres arbejde mere effektivt og med profit. Som resultat er vi overbeviste om, at virksomheden med succes vil håndtere pandemiens effekter og styrke sin position, der betjener kunder i fremtiden.