Blandt kolleger fra hele Norden og Baltikum er den danske importør og forhandlers serviceafdeling tildelt prisen for "Best service initiatives".

Service har en høj prioritet hos Scantruck A/S, og nu er det høje niveau også blevet hædret udefra, skriver Scantruck i en pressemeddelelse. Manitous specialister fra forhandlere i hele Norden og Baltikum har netop været samlet i København, og her blev den danske importør hædret med prisen "Best service initiatives".

Prisen understreger det fokus som Scantruck generelt har på service af sine kunders materiel uanset mærket, og med 47 udkørende montører har Scantruck A/S Danmarks største serviceflåde til entreprenør- og landbrugsmaskiner, som udfører serviceeftersyn og afhjælper nedbrud i hele landet.

For en entreprenør- eller landbrugsmaskine er dyrest, når den ikke er funktionsdygtig. I den situation handler det om hurtigst muligt at få maskinen i gang igen, og her er man afhængig af en pålidelig, hurtig og effektiv servicepartner, der er tilgængelig døgnet rundt.

- Derfor har Scantruck landets største flåde af servicevogne. Med sig har de et stort lager af reservedele og værktøj, som gør dem i stand til at udbedre størstedelen af problemerne på stedet. Reparationer og nedetid er en stor gene for alle virksomheder, og derfor har Scantruck skabt et servicekoncept med hurtig reaktionsevne, hvis skaden er sket, forklarer Steen Kjær, servicechef hos Scantruck A/S i pressemeddelelsen.

Afspil igen

Læs mere

Luk annonce

Maskinfirmaet har hovedafdeling i Skive samt en stor afdeling i Ringsted og importerer seks anerkendte maskinmærker som Manitou, Komatsu, Weycor, McCloskey, PB Platforms og GMG.

Alle montørerne er specialiserede på maskintyper og opdateres løbende på den nyeste viden og teknologi, hvilket sikrer kunderne den optimale hjælp ved nedetid. Er der behov for andre reservedele, end de gængse, som montørerne altid har med sig, bliver de leveret hos den relevante montør i løbet af natten, så de kan monteres næste dag.

Optimal løsning

For Scantruck handler det til enhver tid om at holde kundernes maskiner - både nye og ældre - kørende optimalt. Det forudsætter også løbende serviceeftersyn, som forebygger eventuelle problemer og sikrer kunderne, at deres materiel er fuldt ud i orden. Oftest vil kunderne få tilknyttet en fast servicemontør, som kender kunden og materiellet på forhånd.

- Ved at vælge en serviceaftale med Scantruck A/S får kunderne tryghed omkring deres maskine. Vi tilbyder også skarpe priser på over 1.500 varenumre og planlagt service, hvor vi kontakter kunderne i god tid inden næste servicebesøg. Vi sammensætter den optimale løsning til kundernes behov, så de altid har styr på udgifterne i forhold til de forskellige maskiner, serviceaftaler m.v., siger Steen Kjær i pressemeddelelsen.