Topchefen i CNH Industrial og New Hollands globale chef kalder begge købet af Kongskilde en succes, og det har givet mod på flere opkøb.

Danske Kongskilde blev for to år siden købt af New Holland-koncernen som et led i at gøre New Holland til CNH-koncernens globale full-line-brand inden for landbrugsmaskiner.

Og det har ifølge koncernens topledelse været en ubetinget succes, og der er planer om yderligere opkøb.

- Kongskilde-opkøbet var et rigtig godt køb, siger CNH Industrials topchef, Hubertus Mühlhäuser, som tilføjer, at koncernen derfor er meget åbne for yderligere opkøb.

- Vi har sagt, at vi vil vokse med fem procent om året, og det er planen, at det skal ske gennem både organisk og uorganisk vækst - så det er klart, at vi også vil købe op, sagde Hubertus Mühlhäuser.

Han peger på, at CNH Industrial netop har købt en australsk redskabsproducent samt en amerikansk bælteproducent, og han mener, at det viser den retning, CNH vil gå.

- Og der kommer flere opkøb, tilføjer han.

Målet er full line

Carlo Lambro, der er global chef for New Holland uddyber, at målet er, at New Holland-forhandlere kan tilbyde et full line New Holland-redskabsprogram efter købet af Kongskilde.

Og han er fuldt bevidst om, at New Holland fortsat har nogle huller i programmet, som skal udfyldes, før New Hollands redskabsprogram bliver komplet.

Carlo Lambro nævner i lighed med CNH-chefen, at New Holland er på udkig efter yderligere opkøb. Han peger konkret på virksomheder, som kan producere såteknik og sprøjter, som er oplagte huller i den nuværende ambition om at blive full liner.

- Vi mener virkelig, at vi behøver at udvide vores produktprogram. Og markedet er ganske åbent nu, så på Agritechnica har vi haft adskillige møder med virksomheder, som vi tidligere har arbejdet sammen med, og som vi arbejder sammen med. Og vi er begyndt at se meget bredere, siger Carlo Lambro.

Han mener desuden, at en ny strategi i CNH Industrial om at splitte koncernen i en off road og en on road-del, betyder, at jo længere koncernen kommer i den retning, jo større og mere selvstændig betydning vil landbrugsmaskinforretningen få.

- Så nu er vi virkelig åbne for enhver mulighed for samarbejde eller opkøb eller en eller anden form for investering. Vi er virkelig åbne for samtaler og diskussioner, siger Carlo Lambro.

rich-media-1
Vi mener virkelig, at vi behøver at udvide vores produktprogram. Og markedet er ganske åbent nu, fortæller Carlo Lambro, New Hollands topchef, som på Agritechnica havde møde med flere forskellige maskinproducenter. Foto: Morten Damsgaard.

Efter planen

Ifølge Carlo Lambro forløber New Hollands strategi om at blive full liner helt efter planen.

- Her to år efter købet er vi i overensstemmelse med de planer, vi præsenterede, siger han.

Carlo Lambro fortæller, at de to år er forløbet med at integrere Kongskilde i CNH-familien.

- Første skridt efter købet var selvfølgelig at integrere Kongskilde i CNH Industrial-systemet - og selvfølgelig i New Holland systemet, så både fabrikker, processer, indkøbssystemer og meget mere, skulle tilpasses vores retningslinjer som verdensklasseproducent, siger Carlo Lambro.

- Andet trin var virkelig at udvikle og promovere produkterne - ikke kun som Kongskilde- eller Överum-produkter, men som New Holland-produkter, og jeg vil sige, at vi også her er helt i overensstemmelse med planerne, siger Carlo Lambro.

rich-media-2
Kongskilde og Överum-mærkerne vil fortsætte som selvstændige mærker, fortæller Carlo Lambro. Foto: Frederik Olsen.


KLIK HER og læs om New Hollands forhandlerstrategi for fremtiden.