Vilofoss' 'Leading Products' fortsætter fremgangen med et endnu større salg til nye og eksisterende markeder. Udover hovedmarkederne i Danmark, Tyskland, Sverige og Frankrig, så vækster USA og Canada også betydeligt, skriver Vilofoss i en pressemeddelelse. Vilofoss har desuden lige offentliggjort, at de investerer et trecifret millionbeløb i en ny dansk Vilofoss vitamin- og mineralfabrik i Brædstrup.

- Vi har været i Nordamerika i en længere periode, men de seneste år har vi øget salget betragteligt. Sammen med det privatejede, canadiske selskab Protekta, har vi oprettet to nye salgsselskaber i Nordamerika med en 50/50-% ejerandel for at styrke salget yderligere. Vi kender Protekta særdeles godt fra det hidtidige samarbejde, men vi har nu officielle salgsselskaber med dem, og vi er meget tilfredse med udviklingen, siger Anders S. Nielsen, salgschef i Vilofoss.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Protekta har i øvrigt dansk ledelse i form af Morten Jakobsen, som er stifter og CEO og sønnen Lasse Jakobsen, som er udviklingschef, og de er også begge med i den nye fælles bestyrelse.

Fokus på bestsellere

I branchen kan producenterne ikke blot sælge de samme vitamin- og mineralblandinger til husdyr uden videre, som vi har i Danmark, da de lokale forhold er meget forskellige.

- I lande, hvor vi ikke selv har produktion, sælger vi primært vores Leading Products, som landmanden kan tage direkte ned fra hylden og bruge i stalden. Vi ved de virker på alle markeder, og de kan nemmere eksporteres og sælges direkte til de respektive markeder, uden de skal forarbejdes. Men fortsætter salget i samme høje tempo, vil vi da ikke afvise, at vi på sigt også vil oprette egen produktion i Nordamerika, siger Anders S. Nielsen, Vilofoss.

Vilofoss' populære og efterspurgte bestsellere er eksempelvis: Stalosan desinfektionsmiddel, tilskudsproduktet X-Zelit, der reducerer mælkefeber hos kvæg og Peckstone-mineralsten til fjerkræ. Vilofoss vil også snarligt introducere FreshFoss i Nordamerika, som reducerer varmen i kvægfoder.

Dansk og europæisk viden

Vilofoss' Leading Products fortsætter fremgangen med det øgede salgsfokus i Nordamerika, skriver Vilofoss i pressemeddelelsen.

Artiklen fortsætter efter annoncen

- Vi forventer os endnu mere af Nordamerika som vækstområde fremover, da de i høj grad efterspørger succesfuld dansk og europæisk viden. Med tiden vil vi udvide vores portefølje med endnu flere 'Leading Products' i endnu flere lande i takt med, at vi har opkøbt og laver samarbejder med endnu flere virksomheder med nye, spændende produktnyheder. Så vi har helt klart fortsat store ambitioner for vores internationale forretning.

Vilofoss en af de førende aktører på det europæiske vitamin- og mineralmarked.