Det nye maskinbladet.dk har fået nye funktioner og meget mere indhold. Blandt andet er specialstoffet fra specialmedierne Agro, Bovi og Hyo nu integreret på sitet i stedet for deres egne, selvstændige specialsites. Og Maskinbladets øvrige indhold samles desuden i nye, overskuelige indholdssektioner.

- Det betyder blandt andet, at abonnenterne på de tre magasiner nu får hurtigere, samlet adgang til endnu mere indhold end hidtil, fordi de ét sted får adgang til både de eksklusive magasin-artikler og til Maskinbladets mange artikler om markbrug, kvægbrug og svinebrug. - foruden alt det andet indhold på maskinbladet.dk, siger Jørgen Lindhard, administrerende direktør for FBG Medier, der står bag Maskinbladet.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Vi har rekordmange brugere på maskinbladet.dk, og den udvikling forventer vi, at det nye site vil styrke yderligere.

Jørgen Lindhard

Bedre overblik

- I det hele taget har vi fokuseret på at give vores brugere et endnu bedre overblik i et moderne og endnu mere brugervenligt og endnu mere mobilvenligt design. Vi har disponeret indholdet mere logisk på baggrund af tydelige ønsker om at samle artikler i forskellige kategorier, så det er hurtigt at få overblik over for eksempel de seneste erhvervspolitiske nyheder, maskinnyheder eller nyheder om maskinhandlerbranchen, siger Rasmus Dalsgaard, chefredaktør på Maskinbladet.

Digitale muligheder

Den digitale verden udvikler sig med stigende hastighed, og det giver unikke, nye muligheder for at skabe endnu større værdi for læsere og kunder. Denne udvikling har maskinbladet.dk i stigende grad udnyttet de seneste år, blandt andet med udgangspunkt i løbende analyser af mønstre i brugeradfærden.

- Faktisk har vi rekordmange brugere på maskinbladet.dk, og den udvikling forventer vi, at det nye site vil styrke yderligere, fordi de nye, digitale redskaber giver mulighed for at optimere på indhold og funktionalitet ud fra analyser af brugerdata, siger Jørgen Lindhard.

Brugere i centrum

Vi ved godt, at selv mindre ændringer kan irritere trofaste brugere, som er glade for de nuværende løsninger og næsten kan navigere rundt i blinde på maskinbladet.dk.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Men baggrunden for opdateringerne er feedback og grundige analyser af brugernes og kundernes adfærd. Og det nye design er opbygget så intuitivt og logisk ud fra den nyeste viden og teknologi, så man vil opleve at blive fortrolig med den nye hjemmeside efter få besøg.

Designet af det nye maskinbladet.dk giver således endnu bedre brugeroplevelser, uanset om man benytter desktopversionen eller en mobil enhed. Og uanset om man er på jagt efter de seneste nyheder eller en ny maskine.

Populær avis

Det nye maskinbladet.dk ændrer ikke ved, at den kendte printversion stadig vil lande i professionelle landmænds postkasser med et indhold, som hver tredje uge samler op og går i dybden med erhvervspolitiske og faglige emner.

Faktisk har Maskinbladets trykte avis aldrig været mere populær end i disse år. Løbende Gallup-målinger viser, at hver udgave læses af flere end 100.000 personer, hvilket er mere end tre læsere af hver avis, der udsendes.