Det glæder Landbrug & Fødevarer, der er en af samarbejdspartnerne bag dyrevelfærdsmærket, at ordningen nu igen udvides.

Fødevareminister Mogens Jensen har netop besluttet

Anne Arhnung, adminsterende direktør i Landbrug & Fødevarer, roser ministeren for at udvide dyrevelfærdsmærket:

- Dyrevelfærdsmærket er allerede velkendt og udbredt blandt forbrugerne. Vi ved fra tidligere undersøgelser, at 71 procent af forbrugerne lægger vægt på dyrevelfærd. Mærket gør det nemmere at købe oksekød og mejeriprodukter fra kvæg med endnu bedre dyrevelfærd. Derfor håber jeg, at forbrugerne vil tage godt imod hjerterne på mælk, yoghurt, bøffer og hakket kød, når de står ved køledisken, fortæller hun.

Ikke gratis

Det er ikke gratis at stille ekstra dyrevelfærdskrav, men dyrevelfærdsmærket giver netop mulighed for at belønne den ekstra indsats for dyrevelfærden hos køer og kalve:

Afspil igen

Læs mere

Luk annonce

- Vi har allerede et højt niveau af dyrevelfærd i kvægbruget, men vi ved, at mange landmænd gerne vil gøre endnu mere for velfærden hos deres dyr. Jeg håber, at forbrugernes betalingsvilje vil give mange producenter mulighed for at producere til hjertemærket og få den anerkendelse, der også ligger heri, når der er investeret tid og penge i ekstra tiltag for dyrevelfærden, siger Ida Storm, sektordirektør, Kvæg.