Sjørup Group har sendt en sælger på farten udelukkende for at få udbredt kendskabet til virksomhedens yngste forretningsområde - nye reservedele.

Sjørup Group A/S har gennem de sidste år udviklet sig kolossalt hos Nordeuropas største traktorophugger, der ligger i byen Sjørup lidt uden for Viborg.

- Problemet er bare, at det er store dele af markedet slet ikke vidende om. I manges øjne er vi kun kendt som ophugger af gamle traktorer, siger Simon Kristensen, der er udekørende reservedelssælger hos Sjørup Group.

Inden for de sidste år er Sjørup Group blevet en betydende leverandør af nye, originale reservedele fra producenter som DANA Spicer, Robert Bosch, Bosch Rexroth, Carraro Drive Tech og ZF. Produktpaletten tæller over 40.000 OEM-numre og består af alt lige fra hydrauliske pumper og ventiler til systemer til dieselindsprøjtning samt aksler og transmissioner.

Hvor stumperne tidligere blev anvendt i traktorer, er området nu udvidet med entreprenørmaskiner så som teleskoplæssere, rendegravere og minilæssere.

Afspil igen

Læs mere

Luk annonce

Dialog med kunderne

Simon Kristensen har siden maj 2019 haft hele Danmarks vejnet som sin arbejdsplads og har besøgt en lang række værksteder.

- Vi vil gerne have en dialog med kunderne og komme tættere på dem og deres behov. Så opgaven går ud på at spore sig ind på, hvordan vi kan hjælpe dem med at løse deres problemer, fortæller sælgeren, der får skabt opmærksomhed, når han forklarer, at Sjørup Group blandt andet også sælger nye fjernudtagsventiler, slutdrevsreduktioner og moduler til at styre Ad Blue.

Det er første gang, Sjørup Group har en sælger på landevejen.

Et væsentligt forretningsområde hos ophuggeren er fortsat opkøb og eksport af traktorer. Også på dette område er der brug for at kommunikere et par budskaber ud.

- Det er rigtigt, at vi opkøber gamle traktorer, som vi videresælger til eksport. Men 90 procent af de brugte reservedele, vi sælger herhjemme, kommer fra forsikringsskadede maskiner (havari, brandskade, trafikskade), hvoraf mange faktisk er nyere modeller. Ellers er det primært modeller fra efter 1995, vi hugger op, oplyser Simon Kristensen.