På den netop afholdte Eima-messe i Italien viste Case IH, hvordan man vil overholde Stage V-kravene, som EU stiller til forureningsgraden i kommende motorer.

Motorerne i Case IH leveres af Fiat Powertrain Technologies (FPT), og her benytter man SCR-teknologi, hvor man som chauffør blot skal fylde AdBlue på traktoren, og herefter klares efterbehandlingen af udstødningsgassen uden for motorrummet. Det vil sige, at man fortsat kan slippe for at benytte EGR-teknologi, hvor udstødningsgassen recirkuleres i motorrummet.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Case IH foræller, at man med den nye motor-teknologi har søgt 13 forskellige patenter i motorrummet.

Producenten viser de nye motorer til kommende sæson i Optum-serien, og samtidigt opdateres serien på en række servicepunkter: Service-intervallet på motoren fra 600 til 750 timers inteval. Skift af transmissionsolie og filtre forlænges i samme omgang fra 1.200 til 1.500 timers interval.