DLG samler sine lager- og distributionsaktiviteter i et nyt logistikcenter på 28.000 kvadratmeter i Taulov Dryport.

DLG har i mange år haft et stort ønske om at samle flere aktiviteter centralt i Jylland. I sidste uge var der første spadestik på det nye hovedkontor i Fredericia, og nu samler DLG desuden sine lager- og logistaktiviteter i Taulov Dry Port, kun 5 km fra det kommende hovedkontor.

- Vi har længe villet samle vores distribution af sække- og pallevarer til vores landmandskunder centralt i Danmark, da vi i dag er spredt ud over mange forskellige lokationer. Ved at samle aktiviteterne i Taulov kan vi tilbyde en bedre service til vores ejere og kunder og samlet set optimere vores forretning og reducere omkostningerne. Derfor er lejeaftalen med PFA og ADP helt i tråd med vores udvikling og strategi, siger Vagn Hundebøll, vicekoncerndirektør i DLG.

Logistikcenter i hjertet

Placeringen i det geografiske knudepunkt Taulov giver DLG og selskabets kunder en række unikke fordele. De mange transportører i området og den central beliggenhed i forhold til motorvejsnettet og Fredericia Havn giver billigere fragt og lavere omkostninger for kunderne.

-Det nye distributionscenter gør Taulov til et vigtigt knudepunkt for os. Det giver os de bedste forudsætninger for at koble import- og eksport af grovvareprodukter med lagerfaciliteter og videredistribution til vores kunder. Det bliver en stærk sammenhængende logistikkæde, der betyder, at vi kan give vores kunder en effektiv logistik, som er vigtig for vores konkurrenceevne, siger Vagn Hundebøll.

Også servicen bliver styrket af samlingen af logistik- og distributionsaktiviteterne.

-Vi får ét samlet lager med høj service og kvalitetskontrol, og det bliver derfor lettere for os at levere en ensartet høj service. Med den store volumen i en central placering i Taulov kan vi optimere vores leveringsfrekvens og hastighed til hele landet. Vi kan konsolidere en række ordrer til én samlet levering til vores professionelle kunder i landbruget - med stor leveringssikkerhed. Samlingen af aktiviteterne gør os kort sagt mere effektive og giver en bedre kundeoplevelse med lavere omkostninger, så vi glæder os til at byggeriet går i gang og står klart i foråret 2020, slutter Vagn Hundebøll.