New Holland-redskaber skal i løbet af to til tre år fortrænge forhandlernes nuværende redskabsprogrammer.

New Holland-forhandlerne får to til tre år til at udskifte deres eksisterende redskabsforhandling med New Hollands eget blå-gule redskabsprogram, som bliver indfaset fra foråret 2018.

Oplysningen kom frem på New Hollands pressemøde på Agritechnica, da Maskinbladet spurgte Brand Manager Carlo Lambro, New Holland Agriculture, om tidshorisonten g deadline for indfasningen hos forhandlerne.

Carlo Lambro fastslog, at introduktionen af New Hollands redskabsprogram fra det kommende forår ikke øjeblikkeligt fører til et stop for forhandlernes nuværende redskabsleverandører.

- Der bliver en overgangsperiode på to-tre år, hvorefter der bliver eksklusivitet for New Hollands eget redskabsprogram, sagde Carlo Labro.

Kongskilde overlever

New Holland har i forbindelse med Agritechnica indledt markedsføringen af det tidligere Kongskilde-program i de blå-gule New Holland-farver, og fra flere lande er der stor interesse for New Hollands planer for redskabsprogrammet.

Carlo Lambro fortalte således også, at Kongskilde-brandet ikke lukkes helt ned. Det vil fortsætte på udvalgte markeder. Men der er ikke planer om at gøre produktprogrammet fra Kongskilde globalt.

Konsolidering i Europa

Han fortalte, at hovedparten af Kongskildes produkter afsættes i Europa og en mindre del i Nordamerika og Pacific-området.

Han ser et potentiale for vækst i Kongskildes produkter i Nordamerika, hvor New Holland i forvejen har en stærk position.

Og ellers er der ikke planer om at ekspandere Kongskilde-programmet i andre regioner i verden.

- Vi vil først og fremmest konsolidere programmet i Europa, sagde han.