Der er ikke bare tale om et dæktryksregulering til op- og nedjustering af dæktryk, men også et intelligent system, som selv regner ud, hvornår der er behov for luft.

TYSKLAND: Horsch har udviklet et intelligent, integeret dæktryksreguleringsystem, som selv ved, hvornår der er brug for lufttryk i dækkene, og dermed forbrede lufttrykket i hjulene på prodcentens trailersprøjter.

Helt praktisk kan chaufføren i sprøjteterminalen indtaste, hvilket lufttryk der ønskes på vejen og i marken, og derefter vil sprøjten selv begynde at pumpe mere luft i dækkene, når sprøjten er ved at være tom, og der skal køres på landevejen efter en ny tankfuld. På den måde skal chaufføren ikke skal vente på, at der pumpes luft i dækkene, før landevejs kørsel kan påbegyndes.

Horsch-sprøjterne køre i forvejen med luft, som blandt andet benyttes til dyseluk på bommen. Hvis der ikke sidder en kompressor på traktoren, som kører med trailersprøjten, så kan Horsch montere en hydraulisk kompressor på sprøjten.