Agco Danmark A/S, der står bag mærkerne Challenger, Fendt og Massey Ferguson i Danmark, har fravalgt Agromek 2016 til fordel for lokale kunde- og forhandlerarrangementer

- Vi har valgt at prioritere anderledes i år, og vil bruge vores kræfter ude i marken, hvor vi kan møde vores kunder med 100 procent fokus på deres krav og behov i relation til vores maskiner, siger Bo Gade, adm. direktør for Agco Danmark A/S.

Artiklen fortsætter efter annoncen

- Denne beslutning matcher vores overordnede målsætning om at være tæt på kunderne, hos forhandlerne og ude i marken. Det er der, maskinerne skal vise deres værd, og det er der, vi får den tætte dialog. Samtidig ligger beslutningen godt i tråd med Agcos Route 66 strategi, som bl.a. går ud på, at de enkelte brands adskilles, så der kommer en helt naturlig opdeling - og dermed en helt klar profil på hvert enkelt brand, runder Bo Gade af.

Tilfredse chefer

Peter Midtiby, produktchef for Fendt traktorer:

- Vi er allerede nu i gang med at planlægge en række lokale aktiviteter. Ikke mindst vores store flagskib - den nye Fendt 1000 serie - skal til efteråret ud og vises frem i marken forskellige steder i landet.

Jørgen Sørensen, produktchef for Massey Ferguson traktorer:

- Vi lægger flere kræfter i vores demodage og pilotkurser. Disse arrangementer er meget efterspurgte, og vi glæder os til at afholde endnu flere resten af året.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Jan Kongsgaard, produktchef for Challenger

- Jeg glæder mig til - i et tæt samarbejde med vores 4 Challenger forhandlere - at planlægge, hvilke lokale tiltag vi skal gennemføre resten af året.

Hos både produktcheferne og Bo Gade var der enighed om, at man havde gode erfaringer med Agromek i 2014:

- Men i denne omgang vil vi hellere bruge vores ressourcer anderledes, siger Bo Gade og ønsker samtidig udstillere og gæster på Agromek 2016 en god udstilling.

Der vil senere komme yderligere information om de lokale arrangementer for Challenger, Fendt og Massey Ferguson.