AGCO Danmark A/S, der favner mærkerne Challenger, Fendt og Massey Ferguson har hentet ny direktør fra et andet job i koncernen.

Omstruktureringer i Agco-koncernen betyder, at der også sker ændringer i den danske del af koncernen.

Den administrerende direktør, Christian Devantier, har overtaget ansvaret for forhandlerudvikling og distribution i Norden og Baltikum.

Ny salgsdirektør er Bo Gade, der tidligere har været ansvarlig for dele af Agcos salg i Østeuropa.

Han kom til Dronningborg i 1993 og gled med ind i Agco, da Dronningborg blev overtaget af Agco i 1997.

Afspil igen

Læs mere

Luk annonce

Bo Gade har i alle årene boet med sin familie i Randers, og med ansvaret for Østeuropa har det givet et par hundrede flyrejser om året. Det bliver helt anderledes i fremtiden.

- Nu kører jeg til Hvidovre mandag morgen og hjem igen torsdag aften, og så passer jeg kontoret fra Randers om fredagen, fortæller han.

Direkte kommunikation

Baggrunden for ændringerne er en strukturændring, der betyder, at der skal være et større fokus på koncernens brands i de enkelte lande.

Det handler ifølge Bo Gade blandt andet om direkte rapportering opad til de enkelte mærke-ledelser. Selv får han ansvaret for Fendt og Massey Ferguson.

- Vi mener, at det er vigtigt, at der er tætte relationer til de enkelte brand-ledelser, og at salg rapporterer direkte tilbage, så vi får en hurtigere reaktionstid, siger Bo Gade.

Han peger på, at det gælder i mange sammenhænge. Ikke bare, når produktionen skal skrue op eller ned, men også eksempelvis priskampagner og når der i andre sammenhænge er behov for at tage fat i noget, hvor den direkte kommunikation uden unødige led vil være en fordel.

Adskilte brands

Ændringerne er ifølge Bo Gade også helt i tråd med en udvikling i retning af en tydeligere adskillelse af de enkelte brands ude ved forhandlerne.

Bo Gade glæder sig til for alvor at tage fat på jobbet, som han finder både udfordrende og spændende.

- Der er intet, der kommer let i disse tider, siger han.