MASKINBLADET, SIMA

Afspil igen

Læs mere

Luk annonce

Med introduktionen af de ny modeller skrumper Puma serien fra de nuværende otte modeller og til syv modeller. Det går blandt andet ud over den mindste model, og den nye Puma serie starter således ved Puma 150, der yder 150 nominelle hestekræfter og har med boost maksimalt 190 hestekræfter. Topmodellen bliver Puma 240 med en maksimal effekt på 270 hestekræfter, hvilket svarer til effekten på den tidligere model. Til gengæld er den nominelle effekt øget fra 228 hestekræfter og til 240 hestekræfter.

Tier 4F uden dikkedarer

Lige som i de forrige modeller anvender Case IH FPT motorer i de nye Puma modeller. Motorerne opfylder StageIV/Tier4F emissionskravet, og det gør Case IH uden at motorerne anvender hverken EGR eller partikelfiltre. Case IH kalder løsningen for Hi-eSCR, og et af de parametre som motorfabrikanten har valgt at skrue på, for at overholde emissionskravet, er at øge tilsætningen af Ad-Blue.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Nyt foragerautomatik

En af de forbedringer på Puma modellerne, som vi i PowerGear-teamet glæder os allermest til at test, når vi skal i marken med den nye Puma, er et nyt HMC II system. HMC står for Headland Management System, eller på dansk foragerautomatik. Automatikken rummer ti sekvenser og kan opsættes både under kørslen og når traktoren står stille. Der bliver ligeledes mulighed for at rette i sekvenserne.


Opdateringer i kabinen


Ud over et nyt tag samt LED arbejdslys leveres den nye Puma-serie med en ny forrude, der er i et stykke glas. Komforten får også et løft, og der kan vælges mellem tre forskelige sædetyper. Topsædet kaldet CaseIH for DualMotion, og her har det høje ryglæn den egenskab, at det grejer modsat, når sædet drejes. Det betyder at ruglænet ikke er i vejen når føreren vender sig og ser bag ud.

Traktorens Isobus system er opgraderet, til at et Isobus-kompatibelt redskabet nu kan regulere hastigehden på traktoren.