Det går godt for DLG's Kina-satsning Vilofoss.

- 2014 har været meget tilfredsstillende. Både Vitfoss og vores tyske datterselskab, Deutsche Vilomix, har leveret flotte resultater - og vores Kina-satsning er allerede en succes, siger koncerndirektør i DLG med ansvar for Vilofoss-gruppen, Jacob Holm.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Vilofoss er blandt de tre største aktører i Europa på det lukrative marked for vitaminer og mineraler. Selskabet omsatte for ca. 3 milliarder kroner i 2014. Gruppen har 19 fabrikker i syv lande, hvortil kommer yderligere to i Kina i 2015.

Med blot ét år på bagen overgik DLG-koncernens Kina-satsning alle forventninger.

Den primære udfordring i Vilofoss i 2014 blev det franske marked, hvor der er iværksat en målrettet handlingsplan, der skal udnytte Vilofoss-gruppens styrker inden for know-how, produktudvikling og konkurrenceevne. En væsentlig resultatforbedring ventes i 2015.

- Markedsmæssigt er potentialet på premix til stede i Frankrig. Vi overtog i 2014 de sidste 25 procent af dattersleskabet Calcialiment og er i den forbindelse gået i gang med at udrulle en handlingsplan for selskabet, der grundlæggende har kompetencer og produkter, der kan videreudvikle forretningen, forklarer Jacob Holm.