Tulip får et resultat før skat på 260 millioner kroner - det næstbedste i Tulips historie.

- Der skal ikke herske tvivl om, at vi har oplevet et år med meget vanskelige forhold, som har lagt et betydeligt pres på vores organisation. Der for er jeg også tilfreds med resultatet, selv om det på grund af råvareprisernes himmelflugt er lidt lavere end rekordåret forrige år, siger administrerende direktør Flemming Enevoldsen.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Han understreger, at udfordringerne langt fra er overstået:

- Vi må desværre konstatere, at verdensmarkedet stadig er ramt af den økonomiske krise, og at uforudsigeligheden er steget markant. Derfor forventer jeg også, at regskabsåret 2011/12 bliver vanskeligt, udtaler direktøren.

Tulip oplever lige nu et marked, hvor både butikker og producenter i hele Europa kæmper hårdt for  at vænne sig til et ændret marked.

- Mange af prisstigningerne på råvarer er kommet for at blive. Det skyldes blandt andet, at efterspørgslen efter de råvarer, Tulip bruger store mængder af, er steget massivt i specielt Kina, og det betyder, at vi ganske enkelt skal vænne os til et nyt prisniveau, siger Flemming Enevoldsen.