Nyheder

Stort forhandlerfokus sikrer historisk 1. plads til Case IH

24. jan. | Indrykket af Case IH

Case IH havde et på alle måder fantastisk 2019 i Danmark

Del artiklen:

Case IH havde et på alle måder fantastisk 2019 i Danmark, og det bliver her ved starten af det nye år understreget af, at vi ved opgørelse af indregistreringsstatistikken for 2019 jf. bilstatistikken, dieseldrevne landbrugstraktorer over 50 HK (dags dato), ikke bare løber med en, men to første pladser.

Med 372 indregistreringer i 2019 og en samlet markedsandel på 22 % indtager Case IH første pladsen over traktor indregistreringer i Danmark. Samtidigt er Case IH Puma 240 CVX den mest solgte model med 79 styk og 4,7 % af det totale antal traktor solgt i 2019. 

Markedsandelen for Case IH har i flere år været støt stigende, men i 2019 tager mærket et spring på 6 % i forhold til året før (fra 16 til 22 %) en stigning på 66 % og hele 148 enheder.

”Der er flere ting som bare er lykkes for os i år” fastslår Markus Ågren, Business Director for Case IH i Norden & Baltikum, og fortsætter: ”Selvfølgelig hjælper vores aftale med B2B Bonus og Agro Partnere os, men de udgør kun omkring 1/3 af den samlede stigning målt på enheder. Vores resultat er opnået af gennem en stor dedikation hos vores forhandlere og deres gode relation til kunderne, deres høje servicegrad, da det mest afgørende for kunden er sikkerhed for maksimal ”up-time”, hvilket jo også opnås fordi vi har et godt produkt.”

At produktet er i top, vises også ved at Case IH også indtager titlen for mest solgte model med Puma 240 CVX.
Der er faktisk tale om at topmodellen i Puma serien generobrer denne position, som Puma 230 (daværende topmodel) tidligere har haft flere år i træk.
Puma-serien har både i navn og design nogle år på bagen, men den er løbende blevet opdateret på flere punkter senest med nye indstillingsmuligheder af styretøjet og det unikke Advanced Trailer Break system.
”Puma er en solid og gennemprøvet traktor, som kan alt det den skal og en traktor som passer rigtigt godt til de danske landmænd.” afslutter Markus Ågren.

Det er således flere ting der er kommet sammen i en større sammenhæng, som Marketing Manager Morten Nørtoft Jørgensen forklarer:
”Vi har lavet rigtig mange tiltag i det forgangne år, men nogle ting startede allerede i efteråret 2018, og vi startede 2019 med en rigtig flot ordreportefølje. Og så kan vi ikke sige det nok, men det er et super dedikeret Case IH team både i vores hus, men ikke mindst ude hos vores forhandlere, som har lagt grunden for vores nuværende succes. En stor ros og tak skal lyde til alle Case IH folk i Danmark, dette er i høj grad et resultat af godt samarbejde!”

Et af de tiltag som er søsat i 2019 er ”Traktorer på abonnement”, hvor man som kunde kan leje en traktor i tre år til en fast timepris. Et tiltag som har skabt meget omtale om interesse i markedet. Senest er dette tiltag blevet opdateret men større fleksibilitet og mulighed for at inkludere større udstyr som frontlæsser eller GPS med RTK i den faste timepris.

”Traktorer på abonnement har givet rigtig god respons fra mange kunder, men i flere tilfælde er kunderne endt med at købe traktoren på traditionel vis” fortæller Morten Jørgensen. ”Men det giver en god snak om TCO (red. Total Cost of Ownership – total omkostninger i traktorens levetid), og det er et punkt, hvor vi kan se at Case IH står stærkt, og hvor vi også har stærke værktøjer som serviceaftale og udvidet reklamationsret. Og jeg kan godt love at vi kommer med flere nye tiltag indenfor dette område i 2020” afslører Morten Jørgensen.

Case IH’s første plads i Danmark er ikke alene historisk set med danske øjne. Det er nemlig ikke hver dag at Case IH bliver nummer 1 på et europæisk marked selvom at Case IH på verdensplan er det næststørste brand indenfor landbrugsmaskiner.

”Jeg er meget stolt af det danske Case IH team og ønsker dem tillykke med det flotte resultat de skabte sammen med vores forhandlere i 2019” udtaler Thierry Panadero, chef for Case IH i Europa. ”Det er ingen tilfældighed, at Case IH nu er markedsleder i Danmark med den konstante fokus vi har på at opfylde landmændenes behov med fleksible og individuelle løsninger.”


OBS! Når du gemmer kommentaren vil du modtage en mail med et link til aktivering. Din kommentar vil først blive vist når du har aktiveret den. Din email adresse vil selvfølgelig ikke blive vist!

Hold en god tone

Undgå personlige angreb og indlæg af markedsføringsmæssig karakter i kommentarerne.
Brug kun links i kommentarerne, såfremt det er relevant.

OBS.: Debatten modereres af portalens redaktion. Trusler, injurier eller andre lovstridige indlæg fjernes konsekvent.


Tak for din kommentar!

Vi er dog ikke helt færdige endnu. Vi har sendt dig en mail med et link til aktivering af din kommentar. Først når du har brugt linket vil din kommentar blive synlig på hjemmesiden.

Har du ikke fået en mail i løbet af 10 minutter kan det være fordi din mail service har frasorteret den som spam.

Udvalgte PARTNERS

Udvalgte PARTNERS produkter

reklame