Sidste svampebehandling i vinterrug
13. maj. | Indrykket af Bayer A/S
Det er tid til den sidste svampebehandling i vinterrug.
Rugen har fart på og mange steder er den i eller nærmer sig stadie 49. Det betyder, at vi skal til at køre den sidste svampebehandling ved begyndende skridning. Med de seneste dages regn har markerne fået noget fugt, så vi skal være opmærksom på bladpletterne og også holde øje med brunrust, som kan være et problem i rug.
Vores anbefaling er:
0,3 l/ha Propulse + 0,2 l/ha Comet Pro
Alternativt kan man køre med 0,5 l/ha Prosaro, hvis man ikke har Propulse på lager.
