Dit abonnement er suspenderet pga. manglende betaling. Betal venligst din faktura, som du finder her.

Opret gratis profil

Varitron 470 - mere komfort - større kapacitet

25. feb. 2020 | Indrykket af GRIMME Skandinavien A/S

GRIMME Varitron 470 med flere nyheder til 2020-sæsonen.

Del artiklen:

Til 2020 får den fire-rækkede, selvkørende VARITRON 470 kartoffeloptager med larvefodstræk og VARITRON 470 Platinum TERRA TRAC forskellige innovationer.

Ny førerkabine
Til en rolig og behagelig arbejdsplads fås nu en ny Premium Komfort Kabine med optimeret lydisolering som ekstraudstyr. En yderligere stigning i komforten opnås med det nye Premium-førersæde. Det ekstra-højryggede lædersæde sammen med aktiv ventilation, opvarmede sæder og luftophæng med justerbar stødabsorption giver føreren et afslappet arbejdsmiljø. Snavs kan fjernes hurtigt og let takket være lædersædet. Ekstra funktioner såsom et stort køleskab og en radio med håndfri betjening er også en del af udstyret i den nye kabine. Rudeviskere og solgardiner på alle vinduer sikrer en behagelig udsigt i regn og solskin.

Fuldautomatiske omdrejningsindstillinger
To "Speedtronic" hjælpesystemer sikrer, at optageren altid kan betjenes i det optimale interval mellem ydelse og produktbeskyttelse. "Speedtronic-Web" øger kapaciteten ved automatisk at tilpasse jordkædehastigheden til kørehastigheden og forbedrer produktbeskyttelsen. For at forhindre tilstopning i området omkring ringelevatoren, bliver der, ved forhøjet tryk i hydrauliksystemet og "Speedtronic-Elevator" en kortfristet, automatisk øgning af ringelevatorens hastighed Føreren er lettet for alle manuelle overvågnings- og kontrolopgaver og kan således koncentrere sig om hele optagningsprocessen.

Automatisk smøring af tankkæden
Fra 2020 anvendes et smøresystem til tankkæden som standard. Smøresystemet giver en længere holdbarhed på tankkæden såvel som mere komfort for brugeren, da den manuelle smøring af kæden bortfalder.

Større kapacitet
Begge varianter af VARITRON 470 er udstyret med en 460 hk / 340 kW i stedet for 435 hk / 320 kW 6-cylindret Mercedes-Benz motor på 10,7 liter og emission niveau V.

Tilmelding til myGRIMME
Som standard er alle GRIMME-selvkørende optagere udstyret med en telemetrienhed, så en forbindelse med slutkundeportalen myGRIMME er mulig. I kombination med "myJobs" -modulet kan systemet uafhængigt skelne mellem vej- og marktilstand og dermed generere job uafhængigt. Dette eliminerer behovet for manuelt at indtaste data. Dette sparer værdifuld arbejdstid og minimerer potentielle fejl. Brugeren får en detaljeret oversigt over alle vigtige procesparametre, f.eks anvendte tider pr. job og vejrforhold. Kørslen er yderligere markeret i farver afhængigt af arbejdsstatus Data genereret på denne måde giver brugeren et optimalt grundlag for ordrestyring og for en mulig optimering af arbejdsgangen.

Hvis brugeren anvender en certificeret landbrugssoftware, et såkaldt Farm Management Information System (FMIS), kan han direkte forbinde denne software til myGRIMME via dataudvekslingsplatformen agrirouter. Efter ønsket kan maskine- og GPS-data derefter sendes direkte fra maskinen til FMIS.

Individuelt tilpassede servicepakker er tilgængelige for alle selvkørende GRIMME-maskiner, som kan omfatter op til fuld service inklusive sliddele på højeste niveau, "PROTECT" pakke.

VARITRON-serien produceres på fabrikken til selvkørende, som blev opført i 2011 i Niedersachsenpark, med supermoderne produktionsmetoder og hører til blandt de mest solgte selvkørende i verden.




OBS! Når du gemmer kommentaren vil du modtage en mail med et link til aktivering. Din kommentar vil først blive vist når du har aktiveret den. Din email adresse vil selvfølgelig ikke blive vist!

Hold en god tone

Undgå personlige angreb og indlæg af markedsføringsmæssig karakter i kommentarerne.
Brug kun links i kommentarerne, såfremt det er relevant.

OBS.: Debatten modereres af portalens redaktion. Trusler, injurier eller andre lovstridige indlæg fjernes konsekvent.


Tak for din kommentar!

Vi er dog ikke helt færdige endnu. Vi har sendt dig en mail med et link til aktivering af din kommentar. Først når du har brugt linket vil din kommentar blive synlig på hjemmesiden.

Har du ikke fået en mail i løbet af 10 minutter kan det være fordi din mail service har frasorteret den som spam.