Nyheder

New Holland sælgerne er veltrænede - og godt klædt på til 2020

16. feb. | Indrykket af New Holland Agriculture

De danske New Holland sælgere samledes i starten af februar om årets første træning på traktorer

Del artiklen:

Fokus på træningen var på den nye T8 Genesis og den mindre T5 Dynamic Command med dobbeltkoblingsgearkasse. 

T8 Genesis = den store nyhed 

Hovedpersonen var den nye store T8 Genesis med den nye kabineindretning med SideWinder Ultra armlæn og IntellilView 12 skærm. Et separat armlæn var stillet frem til træningen, og her blev blandt andet trådløs overførsel af markdata demonstreret. 

De nyeste løsninger inden for autostyring og telematics blev gennemgået, og det blev klart for sælgerne at uanset om der skal flyttes markdata, tildelingskort eller om traktoren skal kunne overvåges på fjernopkobling via Telematics, så er T8 Genesis fyldt med muligheder. 

T8 Genesis har Stage V motorer fra Fiat Power Train (FPT), der er kendt for deres store drejningsmoment og gode brændstoføkonomi. Efterbehandlingssystemet med SCR katalysator, der kræver AdBlue til processen, kræver ikke mere arbejde eller større opmærksomhed fra føreren end Tier 4B udgaven. Det er stadigvæk nemt for føreren i dagligdagen, og der er ingen udfordringer med tilsodning af motoren.

Der var gang i den på prøvebanen, hvor det praktiske arbejde foregik. Her var mange især imponerede over styrevinklen på T8 Genesis, der med sin akselafstand på 3,55 meter ikke kun har en rigtig god vægtfordeling, men stadigvæk også har evnen til at dreje skarpt i behold. 

T5 Dynamic Command med dobbeltkoblingsgearkasse overraskede positivt

T5 Dynamic Command med den energieffektive dobbeltkoblingsgearkasse med hele 8 trin pr. gearområde overraskede mange sælgere positivt. Den fremstår som en kompakt udgave af en T6 Dynamic Command, og den får sine overbevisende kræfter fra den samme 4-cylindrede 4,5 liters Fiat Power Train motor som T6 serien. Netop T6.175 Dynamic Command kom ud med et exceptionelt lavt brændstofforbrug på kun 258 g/kWh i den tyske DLG test

Kabinen på T5 Dynamic Command kommer også fra T6 – inklusive muligheden for det anerkendte SideWinder ll armlæn, mulighed for autostyring fra fabrik og andre muligheder der kommer fra storebror.

Med 110 og op til 140 hk er T5 Dynamic Command en livlig traktor. For at demonstrere det var der en T5 Auto Command på prøvebanen som viste, at denne traktor i samme størrelse virkelig kan dreje skarpt med en helt almindelig foraksel. 

T5 Dynamic Command har med det nye kabinetag et udsyn, der bare signalerer at her kommer en frontlæssertraktor, hvor du uden at sidde på den forreste del af sædet, sagtens kan følge med i hvad der sker, når frontlæsseren løftes op. Gearskifte i joysticket og muligheden for at stoppe og starte traktoren igen via bremsepedalen (Dynamic StartStop)   er vigtige funktioner til arbejdet med frontlæsser. I videoen her (godt nok fra T6 Dynamic Command) kan du se mere om Dynamic StartStop funktionen.

Med T5 Dynamic Command tilbyder New Holland nu hele 2 traktorserier med dobbeltkoblingsgearkasse, der strækker sig fra 110 til 180 hk – sidstnævnte inklusive EPM.

reklame