Genetikselskabet, Topigs Norsvin, har stor succes i Danmark og ansætter nordisk salgschef med fokus på Danmark. Udover at etablere Topigs Norsvin brandet og opbygge kundebasen, bliver en af de første opgaver at indgå partnerskaber med nye opformeringsbesætninger.

Karl Johan Møller Klit satte sig 6. januar i stolen som nordisk salgschef for Topigs Norsvin med særligt fokus på at styrke indsatsen i Danmark. Topigs Norsvin har det seneste år oplevet stor succes på det danske marked, hvor salget af TN70 gylte er gået så stærkt, at der meldes udsolgt indtil sommer, skriver genetikselskabet i en pressemeddelelse.

Ansættelsen af Karl Johan Møller Klit skal forstærke Topigs Norsvins position i Danmark, hvor opgaverne først og fremmest er at etablere Topigs Norsvin brandet, udbygge kundebasen og salget, herunder give service og vejledning til eksisterende kunder. Derudover er det en stor prioritet at finde nye opformeringsbesætninger til TN70. Derudover styrker Topigs Norsvin også synligheden på det danske marked og deltager blandt andet på Nutrifair messen 15. og 16. januar.

- Topigs Norsvin er et meget stærkt alternativ i det danske marked, hvor Topigs Norsvin fokuserer på stærke og robuste grise med gennemsnitligt 16 patter per so og dermed minimalt behov for ammesøer. TN70 gyltene kombinerer robusthed, frugtbarhed, høj fødselsvægt og stærk fravænningskapacitet med fremragende kødkvalitet og et stort return of investment. Derfor ser jeg frem til at sætte yderligere fart i positioneringen af Topigs Norsvin i Norden og særligt Danmark, siger Karl Johan Møller Klit.

Karl Johan Møller Klit er uddannet dyrlæge fra Københavns Universitet. Han kommer fra en stilling som Head of Innovation hos Ø-vet og har allerede indgående kendskab til det danske marked.

Afspil igen

Læs mere

Luk annonce