På Danish Crowns halvårsmøder blev der uddelt streamers eller klistermærker til at sætte på stalddøren, som viser, at man på de enkelte bedriften går klimavejen sammen med Danish Crown mod et mere bæredygtigt landbrug, skriver DC i medarbejderbladet Krogen.

- Jeg håber meget, at vores andelshavere vil være med til at vise, at de som ejere i Danish Crown faktisk går foran og er mere progressive, end mange omkring os tror. Vi har en stærk klimastrategi i samarbejde med vores ejere, og den skal vi have fortalt både på den store scene og i lokalområdet, så vores omverden kan se, at vi tager hånd om vores klimaaftryk, siger Astrid Gade Nielsen, der er kommunikationsdirektør i Danish Crown til Krogen.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Hun lægger vægt på, at Danish Crown ses som en vigtig aktør for bæredygtighed også i lokalområdet, så derfor skal dialogen også foregå der.

- Skiltet er en anledning for vores andelshavere til at fortælle omgivelserne om alt det gode, der bliver gjort på gårdene for at blive mere klimavenlige. Vi har en masse gode historier, som vi kan putte i den danske gris, så folk forstår, at det er en særlig gris, siger Astrid Gade Nielsen.