Det koster dyrt at udskifte medarbejdere for ofte - det kan derfor anbefales at bruge lidt ekstra krudt på ansættelsesprocessen

Gode medarbejdere er i høj grad med til at afgøre en virksomheds succes. Og det gælder i forhold som arbejdsglæde, arbejdsmiljø og ikke mindst tallene på bundlinjen.

Gode medarbejdere er det vigtigste aktiv for en virksomhed, og det kan derfor undre, at der tages så let på ansættelsesopgaven, at mange ligefrem ringer til et bureau og "bestiller" en vare (læs: medarbejder) ud fra nogle få kriterier som for eksempel engelskkundskaber.

Heldigvis er der flere og flere landmænd, der har erkendt, at det koster dyrt at udskifte medarbejdere for ofte. Dels tager det tid at få oplært nye medarbejdere, og dels dræner det de tilbageværende gode medarbejdere for energi, når de hele tiden står med opgaven med oplæring af nye kollegaer. Der er derfor al mulig grund til at give denne ledelsesopgave ekstra tid og fokus - ansættelsesprocessen bør prioriteres højt.

[...]

Få fuld adgang med det samme

Opret dit abonnement her

Allerede abonnent? Log ind