En vellykket relanceringskampagne af Dansk Kalv i samarbejde med Coop satte sit aftryk på salget af dansk kalvekød i juni måned.

I slutningen af maj startede Danish Crown i samarbejde med Coop en stor relanceringskampagne af brandet Dansk Kalv, skriver Danish Crown i en pressemeddelelse.

Kampagnen gav Dansk Kalv brandet en helt ny identitet med nyt logo og visuelt udtryk, alt sammen for at gøre det endnu mere tydeligt for de danske forbrugere, at konceptet er lig med dansk opdræt og god dyrevelfærd.

Meget tyder på, at de danske forbrugere har forstået budskabet. De har i hvert fald købt langt mere dansk kalvekød, end de plejer.

- Det er gået over al forventning. Salget i juni måned steg med over 50 procent i forhold til juni måned sidste år. Så vi har haft et stort og konstant salgstryk gennem hele juni måned, hvilket selvfølgelig har været super godt. Coop er også vendt tilbage med tal, der indikerer, at kampagnen virkelig har gjort en forskel, siger Henning Sønnichsen, Director i Sales DK i Danish Crown Beef.

Afspil igen

Læs mere

Luk annonce

Henning Sønnichsen fortæller videre, at mersalget af kalvekød til Coop især har været vigtigt, fordi det har haft en udlignende effekt på den samlede afsætning, da salget af kalvekød til Sydeuropa stadig ikke er på niveau med sidste år på grund af Corona-pandemien.

Nyt rul i efteråret

Relanceringen indebar en lang række markedsføringselementer, men et af de værktøjer, der ifølge Henning Sønnichsen er værd at fremhæve, er salgskonkurrencen.

Den var internt i butikkerne imellem, hvor det gik ud på at sælge mest muligt kalvekød og skabe den mest innovative butiksudsmykning med de Dansk Kalv-materialer, Danish Crown havde leveret.

- Det er tydeligt, at den interne salgskonkurrence virkelig har rykket. Men salgskonkurrencen kunne ikke have gjort det alene, så det er helt klart en kombination af konkurrencen og den effektive og omfattende markedsføring, der har gjort, at vi solgte så meget i juni måned, siger Henning Sønnichsen, Director i Sales DK i Danish Crown Beef.

Henning Sønnichsen fortæller videre, at det også har været positivt, at salget har været rimelig jævnt fordelt på alle produkterne, selvom der selvfølgelig altid vil være produkter, der vil sælge mere end andre. Topsælgerne er mørbrad, ribeye, koteletter, culotte, cuvette og wienerschnitzel, skriver Danish Crown i pressemeddelelsen.

Henning Sønnichsen afslører også, at der til efteråret igen kommer et øget fokus på Dansk Kalv.

- Når vi kommer hen til efteråret, vil der komme endnu et rul af markedsføring og fokus på Dansk Kalv brandet, så vi får fastholdt det gode tryk og momentum, vi har fået skabt omkring brandet, så de danske forbrugere virkelig får det ind under huden, siger Henning Sønnichsen, Director i Sales DK i Danish Crown Beef.