Siden covid19-krisen for alvor tog fat, har Agco Parts implementeret både internationale og nationale forholdsregler og overholdt de anbefalede sundheds- og sikkerhedshensyn.

- Support af forhandlerne og kundernes forsynings- og servicebehov er vores højeste prioritet og en del af vores grundlæggende DNA. Til trods for udfordringerne rundt omkring i Europa holder vi stadig vores lagre åbne og tilgængelige for vores forhandlere og kunder. Vi vil gøre alt, hvad vi kan, for at holde landmændene produktive og hjælpe med deres bestræbelser på at skaffe fødevarer til verden i denne meget udfordrende periode, skriver Agco i pressemeddelelsen.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Vores reservedels- og servicemedarbejdere arbejder, sammen med forhandlernes værksteder, fortsat med at levere branchens førende support - også i en vanskelig tid. Denne indsats omfatter levering af reservedele samt service og support af maskinerne, der nu står overfor græshøsten.

Minimering af nedetid og øger oppetiden

I langt de fleste tilfælde kan vi løse problemerne inden for meget kort tid, blandt andet fordi vi hurtigt kan få fat i kritiske dele på et af vores SSD lagre - en lagerstrategi der blev indført i 2015. Vores servicevogne er normalt fremme i løbet af kort tid - ofte inden for en halv time, men selv ved spidsbelastningerne under græshøsten ligger den gennemsnitlige tid erfaringsmæssigt på under tre kvarter.

- Vores forhandleres gode supportgrundlag og sikkerheden for reservedelsforsyning sørger for, at landmændene kan føle sig helt trygge under græshøsten. Det er vores oprustning på servicesiden, der nu viser sit værd - selv i en tid hvor logistik- og kontaktmuligheder kan være begrænsede, forklarer Lasse Rask, Aftersales Commercial Manager hos Agco Danmark A/S.