Friland har monteret GPS'er på tre køer, og det er omdrejningspunktet i selskabets nyeste kampagne.

Hvor langt går en økologisk ko egentlig om dagen? Det er spørgsmålet. For at opklare dette, monterede Friland GPS'er på tre køer, men der gik ikke mange dage med påmonterede GPS'er, før man opdagede, at en ko, en mark og en GPS, kan mere end bare dokumentere en afstand.

- Vi ville gerne kunne give forbrugerne et tal på, hvor langt en ko egentlig går om dagen. Men da vi kom i gang med at spore dem, gik det op for os, at de faktisk tegner nogle ret flotte mønstre, når de går omkring på marken, siger Maria Bast, der er marketing manager hos Friland.

Derfor besluttede Friland at indramme og udgive køernes værker på ti unikke print, som danskerne nu har mulighed for at vinde, skriver Friland i en pressemeddelelse.

- Vi kører kampagnen i fire uger og de ti deltagere, der kommer tættest på at gætte, hvor langt de tre køer går tilsammen i hele perioden, vinder de eksklusive unikaprint som køerne tegner i kampagneperioden, siger hun.

Afspil igen

Læs mere

Luk annonce

De tre GPS-køer kan følges døgnet rundt på Friland.dk, samt på de Københavnske Metrostationer, hvor man løbende kan følge med i, hvor langt køerne har gået den pågældende dag.