Fugle i mejeribranchen synger om, at Arla vil ændre reglerne for Lurpak-mærket og lancere en Lurpak-dressing, hvis mejeriet får rettighederne til markedet. Arla vil ikke kommentere på rygtet.

Det rygtes, at Arla har planer om at sælge andet og mere end smør og smørbart under mærket Lurpak, hvis mejeriet får rettighederne til mærket. 

I første omgang afviste Arla rygterne:

- Overdragelsen ændrer ikke ved, at alle Lurpak produkter fortsat vil være produceret i Danmark baseret på 100 procent dansk mælkefedt og udelukkende anvendes til produkter inden for kategorien smør- og blandingsprodukter. Det vil ej heller ændre på den tilgang, vi har til produktudvikling af Lurpak i dag, som handler om én ting; nemlig at styrke varemærket til gavn for dansk eksport, skrev Theis Brøgger, pressechef for Arla Foods, i en mail til Maskinbladet.

Men da det mere konkrete spørgsmål om en ny Lurpak-dressing kom på banen, afviste Arla at svare på rygterne.

Afspil igen

Læs mere

Luk annonce

- Vi kommenterer ikke rygter, skrev Theis Brøgger.

Før Arla kan overtage mærket, afventer mejeriet en godkendelse fra Fødevareministeren, som i øjeblikket behandler sagen. De europæiske konkurrencemyndigheder har godkendt overtagelsen.