Abonnementsartikel

Alt for mange køber såsæd uden at kende prisen. Det er i min optik unødvendigt at handle uden at kende prisen, siger Henrik Mulvad.

Knap er vårsæden kommet i jorden, før kampagnerne for såsæd til brug i efteråret går i luften. Formålet for de tidlige kampagner er primært at få solgt en masse udsæd. Men det giver også dig, som køber, en god chance for at købe nogle af de nye, gode sorter. Også i år er der nye og spændende sorter i handelen, og det gælder om at sikre sig de bedste sorter. Men det gælder så sandelig også om at sikre sig de bedste priser.

Alt for mange køber såsæd uden at kende prisen. Det er i min optik unødvendigt at handle uden at kende prisen. Erfaringen viser, at det sagtens kan lade sig gøre at få priser på udsæden. Hemmeligheden bag at fremtrylle priser på såsæden er forholdsvis enkel: Vent til markedet er klar til at give priser. Lav derefter et godt og tydelig udbudsmateriale på de sorter og de mængder, som du skal bruge til efteråret og send det derefter i udbud. Der er altid nogle firmaer, der godt kan finde ud af at give tilbud på varerne. Tilbud med faste priser på varerne, vel at mærke. Det handler blot om at søge bredt i markedet. Slå dig eventuelt sammen med nogle naboer eller meld dig ind i en indkøbsklub, så der kommer lidt mængde på.

Bliv abonnent og læs hele artiklen

Prøv vores introduktionstilbud for kun 1 kr. første måned og få fuld adgang til alt indhold på Maskinbladet og de digitale udgaver af de faglige magasiner Agro, Bovi og Hyo foruden spændende funktioner som lytteliste, læseliste og favoritter
Få adgang nu
Allerede abonnent?
Opsig når du vil til udgangen af indeværende abonnementsperiode.
Tilbuddet gælder kun, hvis du ikke tidligere har abonneret på Maskinbladet.dk.