Efter rekordlange regeringsforhandlinger præsenterede Mette Frederiksen mandag aften en ny S-SF-M-R regeringen for Hans Majestæt Kong Frederik 10. på Dannebrog.

Regeringen har ikke flertal alene og er derfor afhængig af støtten fra Enhedslisten som parlamentariske grundlag.

Artiklen fortsætter efter annoncen

70 dage efter valget vil den nye regeringen i dag fremlægge sit politiske program. Først onsdag bliver det nye ministerhold præsenteret.

Efter Mette Frederiksen præsenterede regeringsdannelsen for kongen udtalte hun til medier på kajen i Odense, at regeringsgrundlaget vil støtte mennesker i Danmark, kommende generationer og dyr.