Sygdomsbekæmpelsen af et BVD udbrud i Esbjerg Kommune er nu gennemført, og suspenderingen og de særlige foranstaltninger for flytning af kvæg fra besætninger ophører derfor fra og med 1. juni 2026, så Esbjerg Kommune nu igen - ligesom resten af Danmark - har sygdomsfri status for BVD, skriver Styrelsen for Fødevarer, Landbrug og Fiskeri i en pressemeddelelse.
Den sygdomsfri status for kvægsygdommen Bovin Virus Diarré (BVD) blev midlertidigt suspenderet i Esbjerg Kommune i perioden 31. marts - 31. maj 2026 på grund af bekæmpelse af udbrud af sygdommen i kommunen.
I denne periode har der været særlige foranstaltninger for flytning af kvæg fra besætninger i Esbjerg Kommune.

