Endelig var der en politiker, Jacob Jensen, der viste mandsmod og efterlyste kommentarer fra Stiig Markager, i forbindelse med TV2´s afdækning af spildevandsoverløbene, der for en gangs skyld ikke var et angreb på landbruget.

Og selvfølgelig er automatreaktionen fra Markager, at Jacob Jensen ikke har forstået noget som helst. Markagers påstand er som sædvanlig, at alle problemer skyldes landbruget og næringsstofferne i spildevandet er uden betydning, - den sang har vi hørt før fra "eksperten".

Artiklen fortsætter efter annoncen

Tingene bliver sammen udtaler professoren. Ja det har han ganske ret i, - tingene og vandet, det rene drænvand fra markerne og spildevandet er blandet sammen, når vi måler i fjordene.

Stiig Markager går i rette med fødevareministeren
Se også:

Stiig Markager går i rette med fødevareministeren

Er det ikke på tide at vurdere alle presfaktorer, der påvirker vort vandmiljø? Er det ikke alles interesse, at der opnås en bedring? Mon ikke en revurdering af de sidste tre årtiers miljøpolitik er relevant?

Landbruget sætter selvfølgelig sit aftryk i landskabet og har over tid fundet det nødvendigt at ændre adfærd, men jeg tror årsag, virkning og mulige løsninger skal vinkles lidt anderledes. Det kræver en objektiv tilgang til opgaverne - fra alle parter. Her ender vi i en blindgyde, når såkaldte eksperter agerer så politisk, som vi ofte oplever Markager.

Til Jacob Jensens opslag udtaler Markager, at han "bliver så vældig træt", - der har jeg et forslag til Markager: Gå på pension.