Abonnementsartikel
Arla Foods scorer topkarakterer i ny image-rundspørge foretaget blandt 100 ledere i fødevarevirksomheder og virksomhedernes kunder. Undersøgelsens andenplads indtages af Thise Mejeri.
Det er Levnedsmiddelbladet, der står bag undersøgelsen, hvor deltagerne har svaret på ti spørgsmål.
Arla Foods er udpeget som nummer et i alle kategorier, og om det siger Astrid Gade Nielsen, kommunikationschef, Arla Foods.
- Ja meget bedre kan det jo faktisk ikke blive. Vi er både glade, stolte og taknemlige for den ros, som vi får fra vores kolleger i fødevarebranchen det betyder selvfølgelig meget for os.
Åben stil
Hun mener selv, at Arla Foods har gjort sig umage for at lægge en åben stil for dagen.
- Vi har kommunikeret og forholdt os åbne i ledelsen og organisationen. Jeg synes, vi har anstrengt os for at vise, hvad Arla handler om, og hvor vi vil hen, lyder det fra kommunikationschefen.
Arla Foods blev også sidste år valgt som den fødevarevirksomhed, som har det bedste image.
Vi gør os umage
Thise Mejeri indtog sidste år en fjerdeplads i image-undersøgelsen, men er i år rykket op på andenpladsen, overgået af Arla Foods og med Carlsberg lige i hælene.
- Vi er jo ydmyge folk her på Thise Mejeri. Vi er glade for hæderen, og selvom vi er meget små i forhold til de to virksomheder, vi er flankeret af, så viser det jo, at der er plads til os, og at vi kan bide skeer med de helt store, siger Mogens Poulsen, salgschef, Thise Mejeri.
De seneste fire år er Thise Mejeris omsætning steget fra 180 millioner kroner til knap 500 millioner kroner. Men mejeriet har ikke ambitioner om at få Arla- eller Carlsberg-størrelse.
-Vi har ingen strategier om at vinde så-og-så mange markedsandele. Vi er et nichemejeri, og vores succes beror på, at vi kan fortælle gode historier og selvfølgelig også på, at vi gør os umage med at producere og udvikle velsmagende, økologiske kvalitetsprodukter, siger Mogens Poulsen.
Ud over Arla Foods og Thise Mejeri indtager Hirtshals Andelsmejeri en 10. plads.