Tilføj til lytteliste
Tilføj til lytteliste
Tilføj til lytteliste
På lytteliste
Tilføj til lytteliste
Lyt til artiklen:
NutriFair afholdes fra 2026 kun hvert andet år
NutriFairs ændringen til en ny, toårig frekvens er truffet efter grundige analyser og i tæt dialog med messekomitéen og udstillerne, skriver arrangørerne af NutriFair.
- NutriFair har altid handlet om faglighed og kvalitet i mødet med beslutningstagerne hos de danske husdyrproducenter. Virkeligheden i dag, er en anden end dengang, vi første gang åbnede dørene til NutriFair. Antallet af landbrug falder støt på grund af strukturudviklingen i erhvervet. Vi oplever derfor også, at den enkelte beslutningstagers tid er mere begrænset end før, fortæller Ida Hahn projektchef hos Messe C.
Ida Hahn anerkender, at beslutningen kan vække ærgrelse hos nogle af de loyale udstillere og besøgende. Hun understreger, at beslutningen er truffet for at værne om kvaliteten af messen.
- Vores ønske er at skabe de bedste rammer for, at flest mulige kan prioritere det faglige møde på NutriFair - for at værne om det rum for netværk, faglighed og viden, vi har skabt. Vi kan se på vores bookinger for 2026, at branchen i den grad bakker op om messen, og det er den opbakning, vi vil værne om, siger hun.
Presset kalender
Messe C's analyser viser, at opbakningen til NutriFair er stor - men kalenderen er presset. Beslutningen er truffet efter et grundigt analysearbejde.
I januar i år blev fagmesse besøgt af knap 4.000 gæster.
Holdet bag NutriFair har blandt andet lyttet til messens komité og udstillere før den endelige beslutning blev taget.
- Det er en enig messekomité, der står bag beslutningen. Der er et behov og et ønske om at bevare rummet for viden, netværk og faglighed på NutriFair. Vi er alle enige om, at NutriFair tilbyder noget unikt. Det handler ikke om at sparke dæk med familien, men om at mødes om vores faglighed i branchen. Det bliver stærkest, når vi giver så mange som muligt mulighed for at prioritere NutriFair i deres kalender, fortæller Kjartan Poulsen, medlem af NutriFairs messekomité og formand for Landsforeningen af Danske Mælkeproducenter.
Lavere messefrekvens
Hos den trofaste udstiller DLG ser man også fornuften i beslutningen og håber, at man med lavere frekvens kan fastholde den høje kvalitet, NutriFair tilbyder branchen.
- Det giver rigtig god mening for os, at messen bliver afholdt hvert andet år. Vi er overbevist om, at flere vil sætte mere tid af til at tale med os og fordybe sig på messen, siger Koncern Marketingchef for Dlg Jeanett Grønborg og fortsætter:
- NutriFairs styrke er, at der bliver skabt et rum for dybe samtaler beslutningstagere fra landbruget. De besøgende tager sig tid til at være på vores stand, hvor vi kan fortælle om vores nyheder og spændende produkter, siger hun.
NutriFair mærker opbakningen til den kommende messe. Knap 190 udstillere og mere end 80 procent af sidste messes samlede areal allerede nu er booket til den kommende NutriFair, der afholdes den 14.-15. januar 2026 i Fredericia.