Lyt til artiklen:

Kramp samler distributionen for de nordiske lande i Danmark

00:00
Hastighed: ???x
02:12

Kramp forventer at det nye distributionscenter vil være fuldt operationelt i begyndelsen af 2027.

Det er en betydelig investering, der skal muliggøre realiseringen af det fulde potentiale for det nordiske marked, skriver Kramp i en pressemeddelelse.

Afspil igen

Læs mere

Luk annonce

- Det nye distributionscenter vil være udstyret med de højeste teknologiske standarder og øge kapaciteten for at sikre optimal effektivitet, hastighed og nøjagtighed i vores lagerstyring og distribution. Dette vil styrke vores konkurrenceevne på pris, sortiment og levering. I sidste ende investerer vi i den langsigtede succes for vores nordiske kunder ved at styrke vores evne til at tilbyde dem et højt serviceniveau, siger Stefan Garsdal, Operations Director, Kramp Nordics.

Medarbejdere skal godt videre

I løbet af 2025 vil lagerfunktionen i Eslöv i Sverige blive overtaget af lagerdriften i Skjern. Når det nye distributionscenter står færdigt, vil de konsoliderede lageraktiviteter flytte fra Skjern til det nye, nordiske distributionscenter i Østjylland, skriver Kramp.

- Nogle gange har det nogle omkostninger at foretage ændringer til gavn for forretningen og vores kunder. Vi er opmærksomme på den påvirkning, det har på vores medarbejdere på lagrene, når vi flytter den geografiske placering af vores operationelle aktiviteter. Vi vil derfor have individuelle samtaler med de berørte medarbejdere og gøre vores for, at de kommer godt videre, siger Mark Weetink, Managing Director, Kramp Nordics.

Lokal tilstedeværelse

De lokale salgskontorer i Skjern (DK), Eslöv (SE), Frogner (NO) og Paimio (FI) vil fortsat spille en afgørende rolle for Kramps nordiske aktiviteter.

- Effektiv levering af varer er vigtigt, men lige så vigtig er vores lokale tilstedeværelse og den omfattende markedsindsigt, som vores salgsteams har opbygget gennem årene. Vi investerer derfor også i vores lokale medarbejderes mulighed for at servicere vores kunder bedst muligt. Denne strategiske indsats sikrer, at vores produktspecialister og rådgivere har de optimale betingelser for at yde den bedst mulige service med respekt for, hvor vi kommer fra, siger Mark Weetink.