Lyt til artiklen:

Ung maskinhandler med vokseværk, mennesker i fokus og nye regler for lastbiler

00:00
Hastighed: ???x
01:16

Vokseværk kan gøre ondt, men ikke når man er en ung maskinhandler og vokser i større rammer. Det er tilfældet hos Frank Jessen og Vestergaard Maskiner, som udvider rammerne.

Vokseværk hos ung maskinhandler

Se også:

Vokseværk hos ung maskinhandler

En anden maskinhandler er Semler Agro, hvor den nye afdelingsleder i Vejrup og Bredebro har meget fokus på ansatte og kunder.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Ny leder i Semler Agro: Jeg er her for mennesker - ikke for maskiner

Se også:

Ny leder i Semler Agro: Jeg er her for mennesker - ikke for maskiner

Også hos Yding Smede-og Maskinforretning, YSM, har de haft travlt. De har nemlig afsat tre Farmall og én Kubota i en farve, man i landbruget sjældent ser dem i.

YSM leverer Kubota og Farmall-traktorer i ny brandfarve

Se også:

YSM leverer Kubota og Farmall-traktorer i ny brandfarve

Hos Sejer & Sønnichsen, hvor de velkendte røde lastbiler hører til, bygger de 80 procent af forretningen på landbruget. Hver eneste uge kører 50 røde Scania lastbiler fra vognmandsforretningen Sejer & Sønnichsen gylle, sand og grus, biogas, koskind, dieselolie og meget andet for landbruget og maskinstationer.

Sejer & Sønnichsen bygger 80 procent af forretningen på landbruget

Se også:

Sejer & Sønnichsen bygger 80 procent af forretningen på landbruget

Bliver vi ved lastbilerne, så var der også nyt til dem, der kører med syv aksler i den forgange uge. Det er nemlig med trafikgruppens mellemkomst besluttet, at de fra 2027 må køre med to tons mere.

Syvakslede lastbilvogntog får lov at køre med to ton ekstra

Se også:

Syvakslede lastbilvogntog får lov at køre med to ton ekstra

Mange tog sig i den forgangne uge til hovedet over, at landmænd skal pløje brakmarker op, blot for at lægge dem brak igen.

Landmænd tvinges til at pløje brakmarker op - og lægge dem brak igen

Se også:

Landmænd tvinges til at pløje brakmarker op - og lægge dem brak igen