Tilføj til lytteliste
Tilføj til lytteliste
Tilføj til lytteliste
På lytteliste
Tilføj til lytteliste
Lyt til artiklen:
Fjordland leverer millionoverskud og udbetaler bonus til medlemmerne
På Fjordlands årlige generalforsamling, kunne den administrerede direktør, Henrik H. Galsgaard, præsentere et årsresultat, der lander på et overskud på 4,1 millioner kroner, hvilket giver mulighed for at udbetale en samlet bonus på tre millioner kroner til foreningens medlemmer.
- Vi er lykkedes med de initiativer, vi har sat i gang. Vi har dygtige og specialiserede medarbejdere, vi har haft travlt, og efterspørgslen på vores ydelser er steget. Desuden har vi i løbet af det seneste år fået en integreret husdyrafdeling i Fjordland til stor gavn for vores kunder med husdyr, hvilket kommer til udtryk i vores resultat siger direktøren i en pressemeddelelse.
Der er også tilfredshed at spore hos formandskabet i Fjordland, hvor man ser positivt på udbetalingen.

- Vi er utrolig stolte af årets resultat, særligt efter nogle år, der har krævet en særlig indsats for at komme i mål med fusionen. Derfor er vi glade for, at vores succes også kommer vores trofaste medlemmer til gode. Bonusudbetalingen skal ses som en anerkendelse af de loyale medlemmer, der årligt betaler medlemskontingent, siger Fjordlands bestyrelsesformand, Leif Gravesen.
Sammenslutningen er lykkedes
Siden etableringen af rådgivningsselskabet Fjordland, har man været igennem en omfattende proces. Man er nu kommet i mål med sammenlægningen af de tre rådgivningshuse, og det er nu blot nuancer, der skal arbejdes med.
- Det har været en omfattende proces, men nu er vi der, hvor sammenlægningen har givet os mere tid til kunderne, da vi har kunnet frigive ressourcer fra intern fokus til mere direkte kundekontakt, siger Henrik H. Galsgaard og fortsætter:
- Vi er som samlet rådgivningsvirksomhed blevet stærkere og mere fokuserede på vores kunder og deres behov. Nu skal vi i højere grad udvikle os i takt med kunderne, så vi bliver endnu mere relevante for dem, og vores dygtige medarbejdere har fået mere tid til den daglige kundekontakt.
Fremtiden: Kundefokus og Trepart
Fjordlands strategiplan nærmer sig sin afslutning efter tre år med fokus på et Fælles Fjordland. Derfor gør man sig nu klar til en ny strategi med endnu mere fokus på kunderne. En strategi, der blandt andet bygger på en kundeanalyse, der blev foretaget i 2024.
- Fjordland har udviklet sig i de senere år, hvor strategiske justeringer har sikret en bedre og mere effektiv rådgivning. Nu er det tid til at blive mere udadvendte. Vi vil sikre, at vi tilbyder præcis de ydelser, kunderne efterspørger, og vi vil arbejde for at styrke kundetilfredsheden, siger Henrik H. Galsgaard.
Den kommende grønne trepart forventes også at få indflydelse på Fjordlands arbejde, hvor kundernes behov for rådgivning til at kunne navigere i den aktuelle situation vil være i fokus.
- Vi vil fortsat have et skarpt fokus på kerneopgaverne, samtidig med at vi guider vores kunder til de bedste muligheder i en grønnere fremtid, hvilket Fjordland har fået et solidt grundlag for. Vi ser desuden en stigende efterspørgsel på skatte- og generationsskifterådgivning, og det er et område, vi vil styrke yderligere.