Som leder kommer vi jævnligt ud for, at vi aner, at der kan opstå en konflikt i kølvandet på en situation - situationer, der har potentiale til at udvikle sig til konflikter. Det kan være situationer, som man på forhånd er meget bevidst om kan skabe konflikt, såsom afskedigelser eller advarsler, eller det kan være små situationer, som over tid kan udvikle sig til en konflikt - for eksempel hvis man vil stille krav om, at alle møder til tiden kl. 07.00 - også gældende for den, der altid kommer 07.10.

Situationerne kan være mange og have meget forskellig karakter, men fælles for dem alle er, at der er mennesker involveret. Som leder er det derfor vigtigt at kunne identificere en konflikt for, hvad den er for derefter at kunne håndtere den rigtigt.

Få adgang til hele artiklen

Prøv første måned for kun 1 kr. og få ubegrænset adgang til alt indhold på Maskinbladet.dk*
Få adgang nu
Allerede abonnent?
* Efter første måned fortsætter abonnementet automatisk til normalpris - 179 kr. pr. md inkl. moms.
Opsig når du vil til udgangen af indeværende abonnementsperiode.
Tilbuddet gælder kun, hvis du ikke tidligere har abonneret på Maskinbladet.dk.