Lyt til artiklen:

Mere end en milliard kilo mælk nu med i Arlas partnerskabsprogram

00:00
Hastighed: ???x
02:15

Der er blevet rundet en milepæl i Arlas partnerskabsprogram med danske kunder, der har til formål at accelerere den grønne omstilling. Programmet omfatter nu mere end en milliard kilo mælk, hvilket svarer til al den mælk, der sælges af Arla i Danmark. Det skriver mejeriet i en pressemeddelelse.

Partnerskabet, som er en del af Arlas FarmAhead-initiativ, giver kunderne mulighed for at få adgang til data om klimaaftryk, som de kan bruge i deres egen rapportering om CO2-udledninger. Kunderne, herunder detail- og foodserviceaktører, kan dermed dokumentere konkrete reduktioner i deres scope 3-udledninger.

Artiklen fortsætter efter annoncen

- Arla ønsker at gå forrest i den grønne omstilling, og vi mener, at det skal ske gennem samarbejde, videndeling og innovation. Det er samarbejdet med vores ambitiøse kunder et godt eksempel på. Vores ambition er at fremstille mejeriprodukter af høj kvalitet med omtanke i hvert trin af produktionen. Omtanke på vores gårde, for vores dyr og for den jord, vi er afhængige af, siger Peter Giørtz-Carlsen, der er viceadministrerende direktør i Arla Foods.

Landboforeninger indgår klimaaftale med Viborg Kommune

Se også:

Landboforeninger indgår klimaaftale med Viborg Kommune

Siden lanceringen tidligere på året har programmet oplevet stor opbakning fra danske detail- og foodservicekunder, og per 1. oktober dækker det alle produktkategorier.

- Vi har udviklet FarmAhead for at sikre fremdriften i vores måde at drive landbrug på, og fordi vi har en stålsat ambition om at være førende inden for klimaeffektiv mælkeproduktion, siger Peter Giørtz-Carlsen og henviser til, at Arla har reduceret sin totale klimaudledning med cirka en million tons CO2e fra 2021 til 2023 på tværs af virksomheden.

Torben øger mælkeydelsen med raps frem for sojaskrå

Se også:

Torben øger mælkeydelsen med raps frem for sojaskrå

Dette samarbejde er et vigtigt skridt i Arlas langsigtede mål om at sikre en klimavenlig mælkeproduktion og styrke virksomhedens position som en førende aktør inden for bæredygtighed.

Mejeriet har nu også sat gang i en kampagne, der skal viske danskerne eksempler på, hvordan Arla arbejder på at indfri sine klimamål.