Abonnementsartikel

Nu kan mælkeproducenterne tegne et abonnement på at få køerne til at levere mælk. Løsningen hedder InTouch og er Keenans seneste bud på at øge mælkeproduktionen uden at øge fodermængden.

Irske Keenan vil med helt ned i fodertruget hos de danske mælkeproducenter. Ved årsskiftet lancerede firmaet den nye InTouch-løsning, som er en udbygning af firmaets fuldfodervogne. Løsningen består af en lille boks, som automatisk sender detaljerede oplysninger om foderblandingen af sted til Keenan, og hvis blandingen pludselig begynder at afvige fra den optimale sammensætning, får kvægbrugeren besked herom.

- Lige så snart foderet afviger fra planen, mister kvægbrugeren penge. Ideen med InTouch er at gøre det let at lave en ensartet fodring hver dag. Straks kvægbrugeren tænder for boksen, sendes hans data afsted, så vi kan følge hans fodersammensætning. Hvis der er udsving, kan vi tage kontakt til ham og fortælle, hvor fodringen er begyndt at skride, og resultatet er, at kvægbrugeren får en øget profit, siger Gerard Keenan, administrerende direktør i Keenan.

Bliv abonnent og læs hele artiklen

Prøv vores introduktionstilbud for kun 1 kr. første måned og få fuld adgang til alt indhold på Maskinbladet og de digitale udgaver af de faglige magasiner Agro, Bovi og Hyo foruden spændende funktioner som lytteliste, læseliste og favoritter
Få adgang nu
Allerede abonnent?
Opsig når du vil til udgangen af indeværende abonnementsperiode.
Tilbuddet gælder kun, hvis du ikke tidligere har abonneret på Maskinbladet.dk.