Abonnementsartikel

Svinebønderne klager over, at danskerne ikke vil betale for det, de forventer af produkterne, og at de forventer noget urealistisk. For at forstå danskerne skulle bønderne måske zoome ud og se deres produktion udefra..

Igennem de sidste mange år har dansk svineproduktion vist en enorm evne til at udvikle sig og styrke virksomhedernes effektivitet. Virksomhederne er blevet større, og rutinerne er blevet stadig strammere for at opnå størst mulig effektivitet for færrest mulige lønkroner. Spørgsmålet er nu bare, om de rutiner koster på dyrevelfærden og dermed på branchens omdømme.

Ser man på erhvervet udefra som uvidende dansker, ser man sikkert et andet billede end bønderne gør.

Bliv abonnent og læs hele artiklen

Prøv vores introduktionstilbud for kun 1 kr. første måned og få fuld adgang til alt indhold på Maskinbladet og de digitale udgaver af de faglige magasiner Agro, Bovi og Hyo foruden spændende funktioner som lytteliste, læseliste og favoritter
Få adgang nu
Allerede abonnent?
Opsig når du vil til udgangen af indeværende abonnementsperiode.
Tilbuddet gælder kun, hvis du ikke tidligere har abonneret på Maskinbladet.dk.