Tilføj til lytteliste
Tilføj til lytteliste
Tilføj til lytteliste
På lytteliste
Tilføj til lytteliste
Lyt til artiklen:
Datalogisk indgår internationalt partnerskab
Danske Datalogisk har indgået partnerskab med svenske Improvin´. det skriver parterne i en pressemeddelelse.
Siden 1987 har Datalogisk arbejdet på at øge værdien af landmændenes produkter. I dag bruger planteavlere i hele Nordeuropa Næsgaard markstyringsprogram fra Datalogisk til at optimere deres produktion.
Programmerne understøtter den daglige beslutningstagning og gør det muligt løbende at forbedre produktionen ved at holde styr på vigtige bedrifts- og markdata.
- Sporbarhed og bæredygtighed i fødevareforsyningskæden bliver stadig vigtigere for forbrugere, fødevareproducenter og myndigheder. Dette øger værdien af bedrifternes produktionsdata. Vores partnerskab med Improvin' har stort potentiale, især for vores kunder og brugere, der således kan måle klimapåvirkningen af deres produktion og få kompensation for deres bæredygtige indsats, men også i forhold til at skabe øget bevidsthed om de produkter, vi tilbyder hos Datalogisk, siger Birger Hartmann, CEO for Datalogisk.
Datalogisk har kunder i adskillinge lande, og håber et at man sammen med Improvin´ kan sætte den internationale standard for dataflow til bæredygtig fødevareproduktion.
Improvin' bidrager til at fremskynde fødevareindustriens overgang mod en mere bæredygtig fødevareproduktion. Med Improvins AI drevne platform kan fødevarevirksomheder måle og rapportere deres Scope 3-emissioner og verificere deres klimaaftryk.
Derudover kan virksomheder aktivt reducere emissioner i deres egen værdikæde ved at motivere producenter og følge den løbende fremgang med verificerede produktionsdata.
- Vi ser dette partnerskab som en win-win og som et godt skridt mod en mere bæredygtig fødevareproduktion. Datalogisk kan få øget eksponering overfor flere potentielle brugere, og vores kunder kan gøre den daglige drift nemmere for deres producenter ved at sørge for automatisk datadeling og kvantificering af emissioner. Dette fører til mere præcise beregninger af klimaaftryk baseret på produktionsdata, og vi ser, at samarbejder har potentiale til at forbedre værdikæden og bevidstheden hele vejen fra producent til forbruger, siger Joel Glemne, grundlægger og Chief Product Officer hos Improvin'.