Lyt til artiklen:

Gylleseparering med færre driftsomkostninger

00:00
Hastighed: ???x
01:08

Abonnementsartikel

Vogelsang har vendt gylleseparator på hovedet, elimineret risikoen for gylle i gearkassen, samt fået lettere adgang til service.

Hos Vogelsang har man stor fokus på at mindske driftsomkostningerne og driftstop på deres produkter, og har i den forbindelse nytænkt designet på gylleseparatoren.

På Vogelsangs nye Xsplit gylleseparator, separatoren vendt på hovedet i forhold til tidligere, så det nu er den tørre ende hvor fibrene kommer ud, der er tættest på gearkasse og el-motor. Det eliminerer risikoen for at olie trækker ind i gearkassen, den kan føre til dyrt havari.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Det giver samtidig plads bedre plads til at udføre vedligeholdelse på selve separatoren, for adgangen til solde, snegl og gummimembran foregår fra modsatte ende end gearkassen.

- Vi har også kigget på sliddet på solden som altid er værst tættest på membranen, hvor trykket jo er størst, og har delt soldet i tre dele, så det nu kun er nødvendig at skifte den del der er mest slidt, fortæller Vogelsang direktør Niels Agerbo.

Vogelsang tilbyder tre forskellige tykkelser gummimembraner, samt tre forskellige sold-størrelser, til at tilpasse de produkt der skal komme ud af gylleseparatoren.