Lyt til artiklen:

Stor opdatering til Daka-app

00:00
Hastighed: ???x
01:59

Daka SecAnim stræber efter at gøre arbejdet med de døde dyr så smidigt som muligt og levere løsninger, der let indgår i de danske husdyrproducenters dagligdag. Derfor lancerer Daka nu en omfattende opdatering til deres app Pigup&ko, som danske husdyrproducenter bruger til at bestille afhentning af deres døde dyr. Det skriver Daka i en pressemeddelelse.

Opdateringen sker om formiddagen onsdag den 9. november. Appen vil fungere som den hidtil har gjort, og standardfunktionerne forbliver de samme. De nye funktioner bliver et tilvalg, som giver muligheder for at integrere appen i arbejdsdagens rutiner.

Afspil igen

Læs mere

Luk annonce

Tilpasset hverdagen

Opdateringen introducerer flere nye funktioner, der imødekommer konkrete behov på de danske bedrifter. Et særligt medarbejder-login, og evnen til at kunne lave præ-tilmeldinger i systemet skal blandt andet gøre kommunikationen mellem medarbejdere på bedriften nemmere.

- Voksende bedrifter med flere og flere medarbejdere medfører, at døde dyr ofte skifter hænder flere gang på vejen til afhentningspladsen. Vi har derfor udviklet et login dedikeret til medarbejdere, hvorfra medarbejderen eksempelvis kan lave en tilmelding i stalden, der så efterfølgende godkendes af den medarbejder, der flytter dyret til afhentningspladsen - med et enkelt swipe. Det giver bedre overblik i hverdagen og gør, at man sikkert kan give medarbejdere adgang til app'ens funktioner, fortæller Lars Jørgen Nielsen, landmandskonsulent hos Daka.

Desuden har Daka fået forespørgsler på konkret vejledningsmateriale til landmænd og ansatte. Derfor er der i opdateringen både undervisningsmateriale og how-to-videoer om korrekt håndtering. Samtidig vil appen registrere data fra den enkelte bedrift, og sammenholde med øvrige bedrifter. På den måde kan man fremover benchmarke for at se, hvor effektivt man håndterer døde dyr.

rich-media-3
Appen virker som hidtil - der er bare nye funktioner. Foto: Daka.