Lyt til artiklen:

Trods milliontab peger pilen den rigtige vej for nyt netværk

00:00
Hastighed: ???x
01:50

Det relativt nye netværk Farmbrella har netop afholdt sin anden generalforsamling, hvor det kom frem, at forretningen har fordoblet sin omsætning og realiseret et forventet samlet tab på omtrent 1,3 millioner kroner.

Det fortæller Farmbrella i en pressemeddelelse.

Afspil igen

Læs mere

Luk annonce

Farmbrella blev stiftet i 2020 med udgangspunkt i en nyskabende idé, der sætter en højere standard inden for agrosektoren. Med en kaptialindsprøjtning fra Innovationsfonden skal idéen nu være fundamentet for en platform, der med udgangspunkt i machine learning skal løse nogle af samfundets udfordringer.

Netværksgrupperne er i det forgangne år blevet udvidet og tilpasset brugernes behov, og det resulterede i løbet af året i oprettelsen af Farmbrellas Bestyrelsesuddannelse, hvor det tredje hold snart tager den udfordring op, det er at tilegne sig de kompetencer, der er brug for i videreudviklingen af sektorens mange virksomheder.

- Forretningen Farmbrella har fået flere ben at stå på, og med en udvidelse af produktsortimentet, der nu tæller både netværkspakker, uddannelse, firmapakker og branding-ydelser er det lykkedes at få lavet et markant upsale til eksisterende kunder, og det har resulteret i at omsætningen siden sidste generalforsamling er blevet fordoblet, forklarede Jens Stenbæk, formand for bestyrelsen.

Farmbrella afsluttede i december sin anden investeringsrunde, der gav tre millioner kroner til videreudviklingen af virksomheden. Med investeringerne fulgte også nye kompetencer.

- Det er vigtigt for Farmbrella Group, at der kommer ny kapital og nye kompetencer med om bord. Vi har fra starten været super-ambitiøse omkring netværket, og vi arbejder hen imod en børsnotering. Det kræver, vi har profiler med, som ved, hvordan vi kan accelerere vækstrejsen, sagde Jens Stenbæk.