Lyt til artiklen:

De passive medlemmer er en essentiel del af DM&E's unikke netværk

00:00
Hastighed: ???x
01:40

Et passivt medlemskab i DM&E kan optages af enkeltpersoner og virksomheder med tilknytning til branchen. Som passivt medlem af DM&E har du tæt samarbejde med brancheforeningen, og med medlemskabet støtter du brancheorganisationens politiske arbejde, både i Danmark og i Bruxelles.

Et passivt medlemskab giver ligeledes mulighed for at præge den politiske dagsor­den via målrettet og seriøs kontakt med DM&E, hvor du kan gøre din indflydelse gældende.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Ved at inkludere de passive medlemmer i DM&E's netværk bliver det større og mere indflydelsesrigt. Når vi for eksempel arbejder med lovgivning om typegodkendelse af vogne og bugserede redskaber i Danmark, har vi interesse i, at det skal være nemt for producenter og importører. Det gør samtidigt arbejdet lettere for vores aktive medlemmer. Samarbejdet betyder ligeledes, at vi i et bredere perspektiv kan komme med forslag og kommentarer til Færdselsstyrelsen. Vi har sågar haft en forespørgsel fra politiet om et medlemskab i DM&E, da de blandt andet ønskede at blive opdateret på reglerne, der bliver udformet i Bruxelles.

Vi har utallige eksempler på den værdi samarbejdet med vores passive medlemmer giver. Her er nogle få udpluk:

  • Vi har fået EU-eksperter fra Kverneland og Kuhn til at hjælpe os med at definere hvad ubremset vægt er. Det har betydet, at den vægt der lægges over på traktoren, bliver en del af traktorens vægt og derfor ikke er ubremset vægt. Det betyder i praksis, at vi kan køre med arbejdsredskaber optil 7-8 ton uden bremser.
  • Vi har haft et tæt arbejde med Case IH om GPS og kombineret tyveri, samt forbedringer af instruktionsbøger og større træk på traktorer. Det har været yderst godt samarbejde, hvor vi kunne få input om, hvad en producent som Case IH kan.
  • Bæltekøretøjer har været et stort emne, hvor vi har haft stor dialog med Fendt og Case IH om hvilke muligheder, der har været. Det har givet os et super godt billede af, hvad der skal til.
  • Vi har sager med meget specifikke udfordringer med dæk, hvor vi har haft en god dialog med NDI og Michelin. Det har omhandlet marktryk, dæktryksregulering, men også vores arbejde med færdsel, hvor vi har skulle bruge special data på vores landbrugsdæk til vejkørsel som fx trædeflade på vej samt affjedring i selve dækkassen.

Samarbejdet giver samtidig en god kontakt og forståelse. Det er til stor gavn, hvis der opstår en reklamation eller en uenighed. Så gavner en tæt kontakt, og en løsning kan lettere opnås. Det er meget lettere at udrede uoverensstemmelser, når man kan snakke om tingene og har forståelse og respekt for hinanden.